Dörögjenek és villámoljanak

De amikor a porból vett emberke beszél Isten nevében, akkor éppen Isten iránti kegyes érzésünkről és tiszteletünkről teszünk bizonyságot, ha tanulékonynak bizonyulunk szolgája iránt, holott semmiben sem kiválóbb, mint mi.
Institutio 4.3.1.

Jó néhány lelkész családban a lelkész családtag igehirdetése után a család olykor megjegyzéseket tesz a prédikációra. Sokaknál úgy zajlik ez, mint a vasárnapi ebéd kommentálása: a háziasszony főztjét már kevésbé dicsérik, mert mindig jó, és mindig igyekszik megfelelni a szerettei ízlésének, ezért, ha szó van az ételről, akkor többnyire a kritika kerekedik felül. Miért túl sós, miért sótlan, miért túl sült, miért sületlen, miért sűrű, miért híg? Hát így van több lelkészcsaládban is, hogy a prédikáció inkább kritikát, mint dicséretet kap.

Visszaszerezni a bizalmat

2008 után idén újra elvégezte a GfK Hungária a szakmák megbízhatóságát mérő kutatását. Ebből az derül ki, hogy a reklámszakemberek megítélése öt ponttal rosszabb, mint öt évvel ezelőtt, míg az újságíróké maradt ugyanazon a szinten. A megbízhatósági listán náluk rosszabbul csak a bankárok és a politikusok végeztek. A marketingszakemberek megítélése némiképp szintén csökkent, ők a középmezőny második felében végeztek. 

Nem bízunk a reklámosokban, újságírókban - Kreatív.Online

Megmondom őszintén, engem a marketingesek vagy az újságírók bizalmi-indexe nem nagyon érdekel, vonják le a tanulságokat a megfelelő emberek a megfelelő helyen. Ami meglepett, az a papság (!) ötvenkét százalékos eredménye. Minden második ember azt jelezte vissza, hogy bízik a papokban, lelkészekben, sőt, egy kicsit többen is. Ha így nézem nem is olyan rossz, pár cseppel túl is vagyunk a tele poháron. De én valahogy nem tudom így nézni. Nem csak félig üres az a pohár, de elég keserű.