Mint a szép míves palackra...

John Jewell újságíró pár évvel ezelőtt az évszázad marketingtrükkjének nevezte azt, ami miatt a több tonnányi műanyag hulladékot termelő iparág felfutott.
Ifj Chikány Attila: Palackozott víz, hamis ábrándok és a nagy marketing trükk: ifj. Chikány Attila blogja, 2018. november 9.

 

Egy iparág, ami évente 50 millió hordó olajat használ fel világszerte, több tízmillió tonna szén-dioxidot juttat a légkörbe úgy, hogy a termék töredék áron valójában a legtöbb háztartásban amúgy is elérhető. Otthon kb. 50 fillér belőle egy liter, a boltban 50 Ft a legolcsóbb. Vagyis egy olyan termék, aminek elvileg nem is lenne létjogosultsága. Az áru csomagolása PET-palack, fogyasztása közben pedig a legfrissebb kutatások szerint mikroműanyagokat juttatunk a szervezetünkbe. Tavaly 125 liter jutott belőle minden magyar állampolgárra, ami uniós szinten az előkelő negyedik helyre röpített minket. A fogyasztása pedig évről-évre rohamosan növekszik. Ha Szerb Antal marslakója látná, amint a kezünkben lóbáljuk, vagy jól megpakoljuk vele a bevásárló kocsinkat, óriásira kerekítené az összes látószervét, és udvariasan megkérdezné: khm, noooooormális?

Pedig pár éve még jó hírnek tartottam, hogy egyre több palackozott ásványvíz fogy országszerte.

A nagy csokoládé-átverés

A hét végén tartották meg Brüsszelben a Csokoládészalont, az édes ízek kedvelőinek legjelentősebb belgiumi eseményét - a tavalyi, első csokoládékiállítás és -vásár nagy sikerére való tekintettel idén másfélszer akkora területen, sokkal több résztvevőt fogadtak a szervezők.

Nem bűn a csokoládé - Origo

A csokoládé minőségének romlása akkor volt hír, amikor kiderült, hogy komoly válságban van a kakaótermesztés. 2010-ben egy ENSZ jelentés készült, amely felhívta a figyelmet arra, hogy jelentős hiány alakulhat ki a kakaótermelésben, amely képtelen azt a keresletet kielégíteni, ami folyamatosan világszerte jelentkezik. A fejlettebb nyugat-európai országokban évente egy fő közel 8-10 kilogramm kakaót fogyaszt el, ami egy átlagos szám lévén egy-egy adott felnőttnél ennek nyilván többszöröse is lehet.

Az igazi szépségtapasz

A hölgyek kivétel nélkül úgy érezték, hogy a „szépségtapasz” javított az önbecsülésükön, ezért a magánéletükben is olyan mértékű változás következett be, amekkorát korábban remélni sem mertek. A kísérlet végén elárulták a nőknek, hogy a „szépségtapasz” valójában nem tartalmazott semmit, és azt, hogy szépnek érezték magukat, csakis önmaguknak, a bennük rejlő szépségnek köszönhetik.

A szépség hozzáállás kérdése – Nők Lapja Café

A marketing gyorsabban fejlődik, mint maguk a termékek, amiket reklámoz. Az internet terjedésével egyenes arányban fejlődnek azok a kampányok és különböző reklámfogások, amelyek kizárólag a világhálót uralják. Egy új fogalmat kell megtanulnunk, és ez a vírusmarketing. A lényege az önkéntes, ingyenes továbbítás. Készül egy reklámfilm, ami felkerül egy nagy megosztóra, s innentől kezdve az internethasználókon múlik, hogy terjed-e vagy sem. Jónéhány ilyen reklám olyan módon terjed, mint egy ragályos betegség. Innen kapta nevét, a vírusmarketing elnevezést.