Pausz és tus 2.

Az idei nevezést megújított formában nyújtotta be három kontinens hét országa: Argentína, Belgium, Franciaország, India, Japán, Németország és Svájc. Az indítvány azt hangsúlyozta, hogy Le Corbusier munkássága “a modernitás globalizálódásának tanújele”.
A világörökség része lett Le Corbusier munkássága – Hirado.hu

A modern építészet azért észrevétlenül mindig is hatott, a betonmonstrumokra, a tömbházakra mindenképp, néhány különlegesebb középületnél pedig átgondoltatta velünk azokat a viszonyokat, amelyeket addig gondoltunk az épületekről, a lakóházakról, az épületek környezetéről, és a természetről, a növényzetről, amely a modernitásban helyet kapott a tetőtéren, vagy akár oszlopok és emeletek záróelemévé vált. Az új viszonyulások nem minden esetben bizonyultak kellemesnek és élhetőnek. Hiába a szép forma, ha a beton hűvös és otthontalan. Hiába a szín, ha minden rideg és taszító. Hiába a tökéletes épület, ha soha nem válhat meghitt otthonná.

Pausz és tus 2.

Az idei nevezést megújított formában nyújtotta be három kontinens hét országa: Argentína, Belgium, Franciaország, India, Japán, Németország és Svájc. Az indítvány azt hangsúlyozta, hogy Le Corbusier munkássága “a modernitás globalizálódásának tanújele”.
A világörökség része lett Le Corbusier munkássága – Hirado.hu

 

A modern építészet azért észrevétlenül mindig is hatott, a betonmonstrumokra, a tömbházakra mindenképp, néhány különlegesebb középületnél pedig átgondoltatta velünk azokat a viszonyokat, amelyeket addig gondoltunk az épületekről, a lakóházakról, az épületek környezetéről, és a természetről, a növényzetről, amely a modernitásban helyet kapott a tetőtéren, vagy akár oszlopok és emeletek záróelemévé vált. Az új viszonyulások nem minden esetben bizonyultak kellemesnek és élhetőnek. Hiába a szép forma, ha a beton hűvös és otthontalan. Hiába a szín, ha minden rideg és taszító. Hiába a tökéletes épület, ha soha nem válhat meghitt otthonná.

Nyomozás az "én" után

Ki vagyok? Mi vagyok? Hol vagyok? Ulrich Tukur ebben a krimiremekműben különböző valóságmezőkben üldözi a gyilkost
Az ARD vasárnapi krimije: Az új „Tetthely” Ulrich Tukurral gyorsellenőrzésben – Spiegel.de

A mindennapi krimi nélkül ugyancsak nagy forradalom törne ki a középgeneráció és idősebb korosztály körében. Van, aki nem tud lefeküdni egy zaftos kis gyilkosság nélkül. Jámbor állampolgárok ülnek minden este a tévé kék fényében, és várják a következő gyilkosságot. Hogy miképpen lehet ebben a témában még újat kitalálni? A német Tetthely sorozat karácsonyra olyan résszel állt a nézők elé, ami túlmutat az egyszerű, közhelyes krimik világán.

Az igenek és nemek kultúrája

François Hollande francia elnök könyörtelen választ ígért, Manuel Valls miniszterelnök pedig azt mondta, háborúban állnak, amit meg fognak nyerni. A pápa szerint ez már a harmadik világháború része.

Ez történt a párizsi terror másnapján - Index

A napokban egy könyvet olvasok a posztmodernről, Fredric Jameson amerikai irodalomkritikus, filozófus munkáját. A könyv alcíme árulkodóan fogalmazza meg elgondolásait e kulturális és történelmi pillanatról, amennyiben a kései kapitalizmus kulturális logikájának nevezi azt. A könyv egyfajta látlelet arról, mint is gondolt el a 20. század végéről és a 21. század által nyújtott lehetőségekről a baloldali és neoliberális értelmiség – 2001. szeptember 11. előtt. Egy marxista gondolkodó, aki szeretne a dialektika szabályai szerint elemezni és előre tekinteni, s gyakorlatilag mégis beleütközik a nyolcvanas évek, s kilencvenes évek illúziókban bővelkedő világának délibábjaiba. Este olvasom, miként banalizálja a kispolgári amerikai félelmeket, s reggel fiam azzal fogad, hogy Franciaországban éjszaka megint elszabadult a terrorista pokol.

Partizaj

Arra a kérdésre, mi váltotta ki műveinek letiltását, azt mondta: „Az egész. Az einstandolás. Hogy az első pillanattól világossá tették, Lenin méltó magyar tanítványaiként propagandára fogják használni a közmédiát."

Parti Nagy: "nekem ez nem megy, nem veszi be a gyomrom" – hvg

Hogy Parti Nagynak a gyomra mit vesz be, az egy kérdés, a másik az, mit kell évtizedek óta bevennie a Magyar Rádió hallgatóinak. Ugyebár, a rádióban elhangzik a 12-es karika hangos változata: Ki a konyhából gyerekek, ebédidő van, a rádióban most kezdődik az irodalmi műsor. Hát ez bizony nem nektek való.