Színpadon

Alföldi Róbert és Székely Csaba passiója nem keveset állít: kétezer év tanulságait levonva fogalmazzák meg, hogy rengetegen értik félre szándékosan vagy szándékolatlanul azokat a tanításokat, amelyekre folyton hivatkoznak
Alföldi Jézusát gúzsba kötötte a Tankcsapda meg Péterfy Bori – Index

Az Index ügyes kis kritikával számol be Alföldi Róbert rendező és Székely Csaba drámaíró Passió XXI című zenés darabjának előadásáról. A „szuperprodukciót”, ennek a modern zenei betétekkel tarkított és aktualizált darabnak bemutatását nagy várakozás előzte meg. Kicsit úgy tűnik a kritika szerint, hogy hegyek vajúdtak, és egér született. Annyi bizonyos, hogy ismét maradt az az istenségétől megfosztott Jézus-ábrázolás, amely megpróbálja megérteni a nagypéntek történetét, miközben megfosztja azt lényegétől és legsarkalatosabb értelmezési pontjaitól.
A passió műfaja amúgy is egy problematikus feszültséget rejt magában, hiszen a művészi alkotások többségének esztétikai értéke nem vitatható, ugyanakkor a tragikum esztétikájába való belemerülés nem jó tanácsadó, ha érteni is akarjuk Jézus kereszthalálának és feltámadásának lényegét. A szentimentalizmus és egy szubjektív beleérzés személyesen borzongató élmény, ám az egészet szemlélni az egyéni élményen túllépve lehet csak.

Merénylet húsvét nagyhetén

Dolgozz keményen, imádkozz gyakran" – ez az üzenetük. Már akár egészen fiatalon kapcsolatba kerülnek a bűnözés világával, apróbb (néhány esetben súlyosabb) kihágásokért börtönben is ülnek.
Aktívak a közösségi oldalakon, főleg a Twitteren. Rajonganak Tupac Shakurért, az amerikai rapzenészért. Tupac, akinek szülei a Fekete Párducok radikális csoport tagjai voltak, az amerikai külvárosokba szorult, elszegényedett, rasszista kirekesztéstől szenvedő feketékről írta dalszövegei nagy részét. És arról, hogy az erőszak természetes ezekben a közösségekben. Ő maga is erőszakos halált halt, 1996-ban lelőtték Las Vegasban.


Akik robbantottak – origo.hu

Olyan világban élünk, amikor a történéseket nem a naptári napokhoz kötődően emlegetik, hanem az eseményekhez igazítják a naptári időt. Nine eleven/911, szeptember 11, alig gondol valaki a dátumra, sokkal inkább egy eseményre asszociálnak az angolszász kultúrán túl is. Madrid, Párizs vagy éppen most Brüsszel nem európai fővárosok, hanem terrorcselekmények helyszínei, amelyek mögül eltűnik az idő, az emberek arca, marad a rettenet tudata, hogy valami nagyon nincs helyén a mi kultúránkban.

Angolosan távozhatnátok

Jack Straw szerdán írt cikket erről választókerületének lapjába, a Lancashire Telegraph-ba. Ma már "látványos hibának" értékeli, ami történt: a bevándorlási korlátozásokról való lemondás "jó szándékú politika volt, amelyet elfuseráltunk". "Az egyik látványos hiba, amelynek magam is részese voltam - bár nem egyedül -, az volt, hogy feloldottuk az átmeneti korlátozásokat az EU-ba 2004 közepén felvett kelet-európai országokkal, például Lengyelországgal és Magyarországgal szemben" - írta a jelenleg alsóházi képviselőként politizáló Straw.

Késő bánat – origo.hu

Ahogy múlnak az évek, egyre nyilvánvalóbb lesz az államok, kormányok nagy közösséghez való hozzáállása. A szolidaritás, az európai egyezmények, közösségi alapjogok, mint tőke, munka szabad áramlása a gazdasági folyamatok valóságában mutatják meg igazi arcukat.

Széljegyzetek egy ifitáborhoz

A tavalyi évhez hasonlóan, idén is július első három hetében lesznek az egyházkerületi nyári konferenciák Balatonfenyvesen. Július 1 - 6 között a konfirmált fiatalok, július 8 - 13 között a hittanos gyerekek, július 15 - 20 között a családok tölthetnek el néhány napot a Balaton-parti konferenciatelepen.

DURIT-refdunantul.hu

Immár negyedik alkalommal került megrendezésre Balatonfenyvesen a DURIT, a konfirmáció utáni fiatalok nyári tábora. Immár második éve előadóként hívtak a táborozók közé. Korábban felügyeletet vállaltam, közel húsz éven át.