Az eldobott kulcscsomó esete

…az egyik diák eldugta a másik tolltartóját, ami miatt hangoskodni kezdtek. A pap állítólag többször rájuk szólt, majd úgy döntött, közéjük dobja a kulcscsomóját, az majd elhallgattatja őket. Ezt viszont olyan ügyetlenül kivitelezte, hogy telibe találta az egyik gyerek fejét, ráadásul nem is azét, akit figyelmeztetni akart. (…) A kisfiú a szülők szerint nagyon megszeppent az eset miatt, és azt mondta: soha többet nem akar hittanra járni. A plébános az eset után bocsánatot kért a szülőktől, azt mondta, nagyon bánja, amit tett, és felajánlotta, hogy állja a gyerek gyógykezelésének költségeit. A szülők nem fogadták el, és feljelentést tettek a barcsi  rendőrkapitányságon. 

Kulcscsomóval dobott fejbe egy diákot a hittanórán a babócsai plébános - index.hu

 

 

Ízlelgetem szegény babócsai papkolléga esetét az eldobott kulcscsomóval, a sértett fél jogos sértettségével, a kezelhetetlenné vált gyerekekkel, a hittanóra helyével az iskolában, a lelkészi, papi hivatás szerepével kapcsolatban. Mégis, miről szól mindaz, ami a somogyi falucskában történt? És miről nem?

Mellékhatás, és ami abból következik

Az iskolai hitoktatás „elvonzotta” a gyerekeket az egyházi hittanóráktól; ez több felekezetnél is gond, szemlézi az MTI a hétfői Magyar Nemzetet.
A lap által megkérdezett felekezetek szerint felemás eredményt hozott a kötelező hittan bevezetése; az iskolákban ugyanis több gyermekhez érnek el, de a plébániai hittanórákra egyre kevesebb gyerek jár.

Az iskolai hittanórák nem várt mellékhatása - index.hu 

Hidat kell építenünk a kötelezően választható hit- és erkölcstan és a nem kötelezően választható templom között. Ez talán az egyik módja annak, hogy a két népszámlálás között tegyünk valamit azért, hogy ne olyan eredménnyel szembesüljünk 2021-ben, mint 2011-ben.

Hittanórák után - parokia.hu

 

Nagyon szépen köszönöm Kodácsi Tamásnak a parókián megjelent írását. Bocsánatot kérek előre is: a sok panaszkodás és a „miért nem jó nekünk a kötelezően választható hittan” kezdetű mondatok után felüdít ez a megközelítés. Bármennyire lehet egyházi nézőpontból is kritikával illetni a kötelezően választható hit és erkölcstan rendszerét, inkább kellene missziói lehetőségként tekinteni rá, csakúgy, mint arra a tényre, hogy egyre több gyermek lesz egyházi iskola diákja. Persze a kritikák egy része jogos, ám ami még ennél is fontosabb: az újfajta hittanoktatás felszínre hozta gyülekezeteink állapotát.