Az orosz fejlesztési bank az ott tárgyaló magyar küldöttséggel már a Malév újraindítását lehetővé tévő újabb hitelről egyeztetett.

Budapesten és Moszkvában szakemberek hada próbál megoldást találni a Malév Zrt. feltámasztására. A Napi Gazdaság értesülései szerint a kormánynak a múlt pénteki leállás után vált világossá az, hogy a nemzeti légitársaság megszűnése milyen költségvetési hiányt eredményezhet. Mindezek, illetve a munkahelyek megszűnése miatt Budapesten egy légügyi szakértőkből és volt malévosokból álló csapat kezdte meg a munkát, illetve tárgyalások indultak az amerikai ILFC céggel is a flotta egy részének ismételt lízingbe vételéről - erre a járatok újraindításához lehet szükség.

Moszkvai mentőkötél a Malévnak? - hirado.hu

Az Unióval való nagy szkanderezés és a tartós hideg közben a Malév egyszercsak összedőlt.

Persze a történet nem ilyen egyszerű. Voltak jelek, amik arra mutattak, baj lesz. Sőt valahol a becsődölés egyfajta menekülési útvonal volt, de a helyzet elemzését meghagyom a nálam hozzáértőbbeknek. 

Egyszerű állampolgárként értetlenkedve olvastam a híradásokat, hallgattam a nyilatkozatokat, hogy mindez miért és hogyan következett be. Csak egy dolgot nem értek. Hogyan lehetséges a Malév bedőlése, a BKV újabb és újabb csődközeli helyzete, a MÁV gazdaságtalan működése, és így tovább? Mit tudnak a többiek? Miért működik tőlünk párszáz kilométerre a földi és légi közlekedés, és nálunk miért nem?

A magam számára ezt egy egyszerű példával magyaráztam meg. Lakhelyemtől nem messze, egy forgalmas főút egy szakaszán kivágták a fákat. Ezzel mindenféle szélfogó megszűnt az adott útszakaszon. Az út többi részéhez képest az érintett szakasz magasabban fekszik, erdősáv nem védi, tehát a jelenlegi időjárási viszonyok között a hóátfúvások rendszeresek. A hófogókat persze hónapok óta nem rakták ki. Néhány évtizeddel ezelőtt ezt a problémát úgy oldották meg, hogy bokrokat ültettek a megfelelő helyekre, és nem kellett többé hófogóra gondolni. Persze akkor még nem az útkezelő intézte ezt, hanem a földtulajdonos, akinek a szántója az út mellett volt. Erre mondták az öregek, józan paraszti ész. 

Sokaknak baja van ezzel a józan paraszti ésszel. Legfőképp azoknak, akik a fent nevezett közlekedési szervezetek kényelmes igazgatói székeiben ülnek. Jogosnak tűnik, hogy az utca embere ne ugasson bele mindenbe, majd ők megoldják, ők látják át a problémát. Ezt el is tudnám fogadni, ha először lenne probléma és nem sokadjára. Ha nem fagyoskodnánk télen a vonatokon, amik sokat késnek. Ha nem aranyáron mérnék a BKV jegyet, bérletet, amiért nem megfelelő szolgáltatást kapunk. Ha a Malév gépek nem a földön vesztegelnének. 

Soha nem voltam közelkedési cég, vállalat élén, nem tudom, milyen elvezetni, életben tartani, nyereségessé tenni egy ilyen szervezetet. Csak azt tudom, vezetők jönnek, mennek, de a probléma nem oldódik meg. Hol itt a bibi?