Komfortzóna

Országos közvélemény-kutatás zajlik felnőtt, gyakorló keresztyének körében. Március 20-án éjfélig lehet kitölteni az online kérdőívet. Az anonim online kutatás a keresztyének egyes attitűdjeit, véleményét, aktivitását vizsgálja öt kiemelt területen, például: miként gondolkodnak, milyen csoportok alkalmain vesznek részt, honnan tájékozódnak, milyen rádiót hallgatnak, milyen honlapokat olvasnak.

A megújulás reménye - reformatus.hu

 

Szóval ülünk itt a komfortzónánkban szépen, csendesen. Elvagyunk. Én, az egyén: minden megy a megszokott ritmus szerint, ami unalmas és fárasztó, de legalább biztonságos. És elvan a közösség is: hetente szigorúan egy alkalommal meghallgatjuk a megszokott igehirdetést, ahol képet kapunk arról, ami rossz, értesülünk elkövetett bűneinkről, kollektíven haragszunk azokra, akik most sem jöttek, végezetül kezet fogunk a pásztorral, aki az ajtóban kellemesen meleg kézfogással búcsúzik az (unalomig) ismerős arcoktól. Aztán minden megy tovább, mintha mise’ történt volna…újra…meg újra…meg újra…

"Petőfi Sándor mégiscsak zászló"

A piros-fehér-zöld zászló és a koronás címer vitathatatlanul a magyarság legfontosabb jelképe. Az 1848. március 23-án elfogadott XXI. törvénycikk tette kötelezővé a nemzeti lobogó használatát az összes közintézmény és magyar hajók esetében. Aztán 2014 decemberében az Országgyűlés március 16-át nyilvánította a magyar zászló és címer napjává.

A magyar zászló erőt, hűséget és reményt jelent - 24.hu

Hétköznapjainkból hiányzik a zászló. Csak ünnepnapokon lobog. Akkor is főleg közterületeken. Nem lobog házaink falán, mint Amerika hatalmas kontinensén. A Kárpát-medencében akkor lobog, ha nagyjainkra emlékezünk. Mert súlya van zászlónknak. Hétköznap a lelkemben vannak csíkok: a piros, mint elszántság; a fehér, mint vágyott tisztaság; a zöld, mint elkötelezettség. Szemmel nem láthatóak a lobogó színei, de jelen vannak. E három dolog (elszántság, tisztaság, elkötelezettség) megerősödik böjt havában.

Hol van a gyerek helye?

Minden bizonnyal az elmúlt napok egyik legnézettebb videója volt a BBC műsorából származó interjúrészlet. Robert Kelly Korea-szakértő Skype-on keresztül jelentkezett be az adásba, két kisgyermeke azonban kissé átírta a koreográfiát. Először a kislánya nyitott rá, utána egy bébikompon begurult a kisfia, majd megjelent a felesége, aki eszeveszett tempóban próbálta kivonszolni a szobából az interjút megzavaró csemetéit. A videónak a paródiáját is elkészítették egyébként az egyik brüsszeli rádióban.

Amikor beleszól a család – hvg.hu

Néhány napja annak, hogy kikerült egy videó a világhálóra, amiben egy televíziós szakértő – noná, hogy BBC és angol nyelvű, különben nehezen vitte volna át az inger- és nyelvi küszöböt – miközben kommentálta a Koreai-félsziget déli államának eseményeit, gyermekei, egy billegően jókedvű óvodás kislány és görgős járókájában utána guruló fiú testvérkéje belépett az élő adásba. A profi kommentátor-apukát a történés kizökkentette szerepéből és gyorsan meaculpázott munkaadójánál a történetek miatt.
Mára kiderült, hogy a BBC illetékesei nemhogy zokon vették volna a történetet, hanem a tüsténkedő apukától engedélyt kértek, hogy a videót megoszthassák. Ekkortól lett az egyik legtöbbet látott és lájkolt spot az internet világában.

Kultúrára rendelve

Mindent megnézhettem, a szüleim egyetlen filmről küldtek ki, az 1984-ről. Azt mondták, ez tabu, jobb, ha nem látom, ha nem beszélek, ha egyáltalán nem is tudok róla. Miután átköltöztünk Magyarországra, az egyik első könyv, amelyet megvettem magamnak, Orwell regénye volt, ami meghatározó élményt jelentett. Az 1984 nem egyszerűen disztópia. Orwell olyasmiről írt, amiről előtte talán még senki: hogy a nyelv átalakításával hogyan lehet megváltoztatni a valóságot. Felfedezte az emberben rejlő irracionalitást, rájött, hogy az emberi agy képes saját magát korlátok közé szorítani. És ebből a szempontból látnokinak bizonyult. Sokáig hitte az emberiség, hogy a tények valóban tények, Orwell volt az első, aki megmutatta, hogy ez nem mindig van így. És a világ jelenleg éppen ebbe az irányba halad. Az, hogy ma akár egy olyan egyszerű dolgot is tagadhatunk, mint hogy a védőoltás megóv a betegségektől, Orwell igazát bizonyítja. A valóság átalakítása pedig politikailag is könnyedén és hatásosan alkalmazható. Nem véletlen, hogy az 1984 víziójának valóságát újra kezdjük felfedezni magunk körül.

 „A politikusok pótolhatók, Arany János nem” mno.hu

Menyus és az időgép

– Alapvetően kíváncsi ember vagyok. Érdekel a világ, amelyben élünk, mert elképesztőnek tartom, hogy létezik, és hogy ennek részeként én is létezek. Sosem tartottam magától értetődőnek, hogy egyszer csak megjelentem, mint egy alma a fán.    

„Ez a világ egyelőre megfelel” - mno-hu

„A világ olyan valószínűtlen,
Az álom én vagyok,
Olyan jövôkbe nézek,
Amiket sosem láthatok,
Nem vagyok a rabja, csak egy darabja,
Agyamban az élet programja...”

Európa Kiadó-Popzene - zeneszöveg.hu

Időnként érdemes odafigyelni olyan emberekre, akik esetleg nem keresztyének, nem konzervatívak (Isten, haza, család...), akikből hiányzik mindenféle kispolgári attitűd, akiket inkább nagy- mint kis ívben kerülünk ki az utcán, akik a föld alól (underground) vagy éppen más dimenzióból, kozmoszon túli világból, „időn túli tájak”-ról érkeztek közénk... Érdemes odafigyelni, hogyan élnek, mit gondolnak, mit mondanak, énekelnek, esetleg ordítanak a világról, az életről, s egy kicsit rólunk is... Igen, szerintem érdemes meghallgatni pl. Menyhárt Jenőt, Menyust, az URH és az Európa Kiadó zenészét, dalszövegíróját, greenpeace-aktivistát, írót, orvosbiológiai kutatóintézeti gyakornokot, életművészt...

 

Más tér

A Google több mint 60 művészt kért fel, hogy kísérletezzenek a Tilt Brush-sal.
A Google révén műalkotások születnek a Tilt Brush-sal - VRodo

Az új technikai fejlődés okozta nemzedéki konfliktusok egyik legfőbb forrása, hogy a digitális technológia igazi csodái csupán azok számára hozzáférhetőek és érthetőek, akik használni tudják azt. Egy okostelefonnal lehet telefonálni is, de tulajdonképpen egy mai használó számára rengeteg eszközt helyettesíthet, a komolyabb gépekről és programokról nem is szólva. Észrevétlenül vesz körül bennünket mindennapjainkban az a sokat szidott digitális világ, segíti munkánkat, eligazodásunkat, meggyorsítja azt, amivel régen órákat, napokat elpepecseltünk. De a legtöbben még mindig borzongva gondolnak arra, milyen is a párhuzamosan jelen lévő virtuális világ. Az idősebbek a fogalmat hallva többnyire öldöklős játékokra és ámokfutóvá vált fiatalokra asszociálnak. Pedig a virtuális valóság ma már új lehetőségeket nyitott meg a tudományban éppúgy, mint a művészetekben.

A kereszténység egyszerre áldozat és bűnbak

Aktív és passzív élet! Amint az életrevaló legény hívja a táncba a lányt, ugyanúgy Jézus is bátran megszólítja a tanítványait és hívja őket: „Gyertek emberek halászává teszlek titeket!” A fiatalok ott hagyják a halászhálót, a bankot (vámasztalt), mindent és az ekeszarvára téve a kezüket mennek, hátra sem néznek! Sajnos a mai Egyház inkább a sarokban ülő, petrezselymet áruló vénleányhoz hasonlít, aki várja, hogy jöjjön fehér lovon a szent, jólfésült keresztény, aki áhítattal hallgatja az ő panaszait, amiért oly kevesen kérik őt fel táncra!

Adná az Isten, hogy betöltsön Jézus Krisztus bátorsága, dinamizmusa, hogy merjük az evangélium örömével megszólítani a fiatalokat, ne a botrányoktól féljünk, hanem Istenben bízzunk! Higgyünk a mindmáig munkálkodó élet Urában!

Böjte Csaba: A mai Egyház a sarokban ülő, petrezselymet áruló vénleányhoz hasonlít - Magyar Kurír

Minden tiszteletem Böjte Csabáé, aki egyike azoknak a keresztényeknek, akik ki tudtak törni a szorosan vett egyháziasság viszonylagosan zárt világából, s tevékenysége társadalmi szintű elismerést tudott kivívni. Most mégis vitatkozni szeretnék vele, mert erőteljes szavakkal közölt véleménye nem egyedi, sőt régtől fogva nagyon is ismerős. Böjte Csaba itt egy, a mi református köreinkben is ismert önostorozó életérzést oszt meg az olvasókkal. Eszerint a kereszténység az oka annak, hogy nem tudja megszólítani a társadalmat. Magyarán az baj, hogy a kereszténység nem tudott megfelelően reagálni azokra a társadalmi folyamatokra melynek eredményeként nyomasztó kisebbségbe került, s az elegyháziatlanodás soha nem látott méreteket öltött. De vajon valóban úgy van-e, hogy egyes egyedül a keresztyénség a hibás valaha volt jelenlétének és befolyásának elvesztéséért? Én nem így látom. Sőt, azt gondolom, hogy néha a felesleges és indokolatlan bűntudat csak tovább bénítja az amúgy is legyengült kereszténységet.

Egyházi iskola - minek az?

Habár 2010 óta ugrásszerűen megnőtt az egyházi iskolák, így az ezekbe járó gyerekek száma, mégis egyre kevesebb fiatal tartja magát vallásosnak. Be kell tehát látnunk, tévedtünk, amikor annak idején azt írtuk, az egyházi iskolákban vallásos gyerekeket nevelnek. A valóság inkább az, hogy csak próbálkoznak, de hosszú távon gyakorlatilag sikertelenül, sőt, egyre romló hatékonysággal.

Pontosabban, ha a pillanatnyi helyzetet nézzük, igazunk volt: az egyházi iskolákban valóban a keresztény hitre nevelik a gondjaikra bízott gyerekeket, aztán, ahogy ezek a gyerekek kilépnek az iskolából, a vallásos érzület és a templomba járás úgy elmúlik, mintha sosem lett volna. Legalább is ez derül ki a Magyar Ifjúság 2016 kutatásból, aminek az egyik fejezete a vallásossággal foglalkozik.

divany.hu - Több egyházi iskolás, kevesebb vallásos fiatal

Apai nagyszüleim mindketten egyházi iskolába jártak a két háború közti időszakban. Az ő elmesélésükből ismerem a következő történetet. Hittanórán történt, hogy a tanár feleltette a diákot. A diák helyesen és pontosan felelt. Jelest kapott. A felelet végén a tanár megkérdezte a diáktól: "Hiszed, amit elmondtál?" A diák bátran válaszolt: "Nem." A tanár értékelte az őszinteséget és elmondta, a hittanórán tudást, ismeretet tud átadni, hitet nem.

Bűntenger és tükör

Kommandósok fogták el azokat a szegedi betörőket, akik még tavaly loptak el egy széfet egy kisteleki cég irodájából. Valószínűleg fülest kaptak, ezért bontották ki a falat és vitték el a széfet, benne 50 millió forinttal és 800 darab éles lőszerrel.

Talicskával tolták el az 50 milliós páncélt a kisteleki falbontó betörők - hvg.hu

Nem megkerülve a kérdését tájékoztatom, hogy a Kormánynak valóban van tudomás a arról, hogy bizonyos bűnözői körök üzletszerűen visszaéléseket folytattak a honosítási okmányokkal. Hogy pontosan hol történik vagy történt ilyesmire, arról nem árult el részleteket a miniszter.

A kormány is tudja, hogy maffia árulta a magyar állampolgárságot - index.hu

Böjti idő és hüledezés

Kolbászfalatozás március 9-én

Lehet – szabad böjti időben kolbászt enni? Igen, döntötte el 1522-ben Ulrich Zwingli. Mert a hit szabadság.
Az élet cselekvési szabadsága – Neue Zürcher Zeitung

A botrány március 9-én tört ki. Böjti időben. A zürichi nyomdász, Christoph Froschauer házában felkockáztak két egész füstölt kolbászt. Felkockázták, kiosztották, és a jelenlévők bizony nem nézték a böjti időt, hanem befalatozták. Mégpedig csakazértis! Hogy megmutassák! Zwingli Ulrich ugyan nem kért a füstölt kolbászból, de jelen volt a nevezetes alkalmon. Az Úr 1522. esztendejét írjuk.

Vizitdíj

Az önrész azért annyira elterjedt és bevett, mert három fontos funkciója van: növeli a bevételt, szűkíti a legkevésbé valóságos, mert a fizetési kötelezettséget a legcsekélyebb mértékben sem elviselő keresletet, és személyessé, közvetlenné teszi a polgárok részvételét a finanszírozásban, megerősíti a polgárok fogyasztói öntudatát, azt a tudatot, hogy a közszolgáltatásokat nem kegyként kapják a hatalomtól, hanem az jár nekik, ott az ő pénzüket költik jó vagy rossz hatékonysággal, takarékosan vagy pazarlón. 

A vizitdíj ellen szavazott? Nyugodtan érezze magát átverve! hvg.hu/gazdasag

Luther, a playmobil és egyéb missziós bölcsességeink

- Magam is követője vagyok Luthernek a Facebookon, és mindig várom a következő képet, vajon ezúttal merre jár. Hogyan találják ki, hogy melyik nap mi kerül ki a közösségi oldalakra?
- Luther útjának van egy szűk és igen praktikus meghatározója, mégpedig az, hogy éppen merre járunk a férjemmel. Szeretnénk megmutatni az egyházon kívüli embereknek, hogy az egyház nem olyan idegen, hideg-rideg közeg, mint amilyennek sokan gondolják. Mi sem mindig feketében járunk, éljük a hétköznapi életünket, megfordulunk a bevásárlóközpontokban, koncerteken, könyvesboltokban, kávézókban, mint bárki más. Próbálunk kulcslyukká válni, amin keresztül bekukucskálhatnak az életünkbe és ezáltal a református egyházi közegbe azok, akik még sosem merészkedtek templom közelébe. Szeretnénk, ha meglátnák, hogy nem kell tőlünk idegenkedni.

A kulcslyuk - parokia.hu

Mea culpa, de én csak most találkoztam a Bella házaspár Luther-figurájával. S tudom, régimódi ember vagyok, de engem egyaránt megfogott a hús-vér ember Violettával készült hagyományos riport, s ebben az ő modern missziói szemléletük és maga a „cuki kis playmobil-reformátor...” Olyannyira, hogy elő is hoztak belőlem nem csupán néhány kósza gondolatot, hanem hét aforizmát, bölcsességet, dialektikus szösszenetet, vagy minek is nevezzem ezeket...

 

A Tiszák fészke

Ingyen átadja a kormány a geszti Tisza-kastélyt a református egyháznak, ez áll a Lázár János által az Országgyűlés elég beterjesztett, februári törvénymódosításban, amiről jövő kedden vitázik a Ház. Módosítani kell ugyanis a szándék megvalósítása érdekében a nemzeti és az állami vagyonról szóló törvényt. A kastélyt azért kapják meg a reformátusok, hogy oktatási és továbbképzési központot alakítsanak ott ki, illetve elősegítsék a kulturális és hitéleti feladatokat. Egy feltétel van: az egyháznak kell állnia az ingatlan fenntartását.

A Tisza kastély sorsa – hvg.hu

Néhány napja már akartam erről a Tisza kastély történetről írni, csak akkor egy időszerűbb esemény más irányba vitt. Akkor is a hvg cikkei között találtam egy hír-szösszenetet ugyanerről a témáról. Aztán immár névvel kerekedett egy még meg nem történt, de érzelmek felkavarására alkalmas írás.
A történet summásan annyi, hogy az 1772-ben épült geszti Tisza kastélyt, amelyen az utolsó nagyobb méretű felújítás 1902-ben történt, az állam, amely ennek tulajdonosa, a református egyháznak akarja átadni használatra és működtetésre. Nos, mi ezzel a baj? – kérdezhetné a jóindulatú olvasó, már ha nem előítéletes.

TGM kioktat keresztyénségből

A keresztyénség ugyanis nem a család és a szaporodás (szaporaság) világnézete: a keresztyénség – hasonlóan más apokaliptikus és messianisztikus vallásokhoz – a szexualitás ellen, a szüzesség mellett foglal állást. A papi rend önmegtartóztatása, nőtlensége erre emlékeztet a katolikus egyházban (de önkéntes alapon az ortodoxoknál, az anglikánoknál és másutt is szokás). A keresztyénség a lélek, nem a test vallása, tehát nem a hím fölsőbbrendűségé, és nem a „jól elrendezett” nemiségé, az ún. családi értékeké. Elvégre a keresztyénség elvet mindent, ami földi és „világi”. Elveti a tulajdont és az államot. Elveti a jogot („ne ítélj”), a munkát („mezők liliomai”) és a háborút. Ez kommunizmus lenne, de a keresztyénségnek nem e világ a fontos, hanem a túlvilág. A világi dolgokat – család, magántulajdon, állam, büntetés, munka – azért kell elvetni, hogy helye legyen a messiási üzenetnek, hogy zavartalanul készülhessünk a világ (azaz a rossz) végére. A hamar az államapparátusok részévé vált keresztyén egyházak természetesen megpróbálták elfeledtetni az eredeti kérügmát, de mindig föltámadtak az „eretnekségek” (azaz a voltaképpeni ortodoxia), a protesztek (vö. protestáns) és a reformok (vö. református), amelyek ezt az emberek eszébe juttatták, és megpróbálták lefejteni az evangéliumi hitről az olyan istenkáromló, kegyeletsértő, pogány, nonszensz őrültségeket, mint a szentháromság, a mise, a szentek tisztelete, a szentképimádás, a „szentségi házasság” és hasonlók. Ma már ezek tisztán tradicionális elemek, az ördög se – még az ördög se! – hisz bennük, bár a keresztyénség alapvető üzenete (természetesen) él.

TGM: Kioktatom a KDNP-t dzsenderből - hvg.hu

Történt, hogy megjelent a hír, miszerint az ELTE indítja a gender studies (társadalmi nemek tanulmánya) mesterképzési szakot. Mire Nacsa Lőrinc, az Ifjúsági Kereszténydemokrata Szövetség elnöke nyílt levelet írt az ELTE rektorának, Mezey Barnának, kifogásolva a kezdeményezést. A nyílt levél olyan éktelen dühöt váltott ki Tamás Gáspár Miklósból, hogy ő kéretlenül beszólt, s írásának címe szerint kioktatja a KDNP-t dzsenderből. De hát nem ez történt. TGM kioktat keresztyénségből. Mert ő tudja. Sőt, mindenkinél jobban tudja. Így hát keresztyénként, noha a gender studies-kérdéshez ezúttal nem akarok hozzászólni, kénytelen vagyok cikkének címzettjei között érezni magamat. TGM elmagyarázza a keresztyéneknek, mi is a keresztyénség. Mindezt oly’ megejtő és reflektálatlan dühvel, hogy már-már tetszik. Csak ne lenne az egész olyan végtelenül leegyszerűsítő és egyoldalú, sőt, a tudós szerző saját mércéjéhez képest is primitív. 

Lépcsőfokok

A Disney Channel történetében már az is nagy lépésnek számított, amikor a Sok sikert, Charlie! című szériában három éve megjelent egy leszbikus pár, most pedig elcsattant az első melegcsók is a csatornán. 

Megvolt az első melegcsók a Disney csatornán - origo.hu

A francia általános iskolás tanító a Bibliából olvasott fel részleteket a gyermekeknek, ezzel megsértve az iskola szekuláris világképét. (...) A 40 éves, meg nem nevezett tanárról pár szülő írt egy levelet még januárban az iskola igazgatójának, Pierre-Francois Gachet-nek azzal a váddal, hogy hittérítői tevékenységet folytatott. A levélben számoltak be a tanító főbenjáró bűnéről: részleteket olvasott fel a Bibliából.

Bibliából olvasott a pedagógus, felfüggesztették - 888.hu

 

Létezik még ember a földön, aki szerint a nyugati civilizáció ma az emberi jogokról, esélyegyenlőségről, szabadság, egyenlőség, testvériség mázos jelszaváról szól? Tegyük egymás mellé a két hírt: a Disney csatornán gyerekeknek szóló rajzfilmben homoszexuális párok csókolóznak. Franciaországban eljárást indítanak egy tanítónő ellen azért, mert Bibliát olvas az iskolában a tanítványainak.

Gondolatok a fújjokról

Az említett kiadvány szerkesztői több hasonló szótár jellegű kiadványt is készítettek, volt referenciájuk és tapasztalatuk ezen a területen. A kiadónk célja egy modernebb, nemcsak a köznapi szavakat magyarázó, de a szleng kifejezéseket is tartalmazó diákoknak szóló szinonima szótár elkészítése volt. A kiadványokat lektorálva és korrektúrázva nyomdakészen kaptuk meg. A kölcsönös bizalmi elv alapján tiszteletben tartottuk a szerzői szabadságot. 

Hogy kerül a baszás a gyerek szinonimaszótárába? - index.hu

Egy volt tanítványom linkelte át ezt a cikket, hogy megérne egy reposztot. Engem akkor a lefújt olimpia jobban izgatott, és amúgy sem vagyok rendelést teljesítő fajta. Mégis miért írok akkor most erről? Mert csak nem hagyott nyugodni a gondolat!

Egy református hajdúivadék - 200 éve született Arany János

Kétszáz éve, 1817. március 2-án született Nagyszalontán Arany János, a 19. század magyar költészetének központi alakja, a magyar nyelv máig utolérhetetlen mestere. A jubileum alkalmából március 2-án kezdődik az Arany János emlékév. A költő életének 65 éve alatt végigélte a kor sorsfordulóit, lírájában hangot is adott mindannak, ami a magyarsággal történt.

Arany 200 - hirado.hu

Az idő rég eltemette Arany György uramnak azokat a gondolatait, amelyeket a nagyszalontai határban, vagy éppen házának ereszaljában hordozgatott, amikor megtudta, hogy felesége gyermeket vár. Férjhez ment lánya volt már akkor, de kálvinista predestinációs tudata mégiscsak bizonyossággal töltötte el Isten ajándéka felől, akiről 1817. március 2-án derült ki, hogy fiú. Neve szerint Jézus legfiatalabb tanítványához hasonlóan János lett, de akkor még aligha gondolta volna az öregedő hajdúivadék, hogy nemzet egyik legnagyobb költője bömböli az élet első jeleit a világba.

Robot. Adó? Felelősség?

Az egykori Microsoft-vezér javaslata, hogy ha egy robot elveszi egy ember munkáját, adózzon is utána. A robotadót az új állástalanok átképzésére, munkahelyteremtésre, társadalmi egyenlőtlenségek csökkentésére kellene költeni. 

Bill Gates: adózzon a robot, ha elveszi a munkád! digit.mandiner. ...

A robotok gépek, nem emberi lények, s nem is tekinthetjük őket annak, hangsúlyozta. A másik fontos szempont a versenyképesség: sokat ígérő és előremutató fejlesztések zajlanak a területen, ezért fontos, hogy versenyképesek legyünk a globális piacokon, mondta. Egyre többen tartanak attól, hogy képességeik miatt több feladatkört, munkát átvesznek tőlünk, mondta Delvaux. Ezek teljesen megalapozott félelmek, ezért biztosítani kell az érintettek megfelelő kompenzációját. . ..A felelősség kérdése a jelentés központja, hiszen ahhoz, hogy bizalommal alkalmazzák a mesterséges intelligenciát, az embereknek bízniuk kell benniük. Hosszabb távon a robotok egyre kifinomultabbak, s önállóbbak lesznek, egy baleset esetén egyre nehezebb lesz a felelősség megállapítása, mondta. 

Mindenki

A Médiatanács Magyar Média Mecenatúra programjának támogatásával készült Mindenki két kóristalány barátságáról, általánosabb értelemben a szolidaritásról, az igazságtalanságok elleni felszólalás szükségességéről, az elnyomás elleni küzdelem fontosságáról szól. Deák szerint ez az üzenet most talán még aktuálisabb, mint néhány éve, amikor dolgozni kezdett a filmen. Felemelő mondanivalója, pozitív végkifejlete, úgy tűnik, az amerikai filmakadémia tagjainak a szívét is meglágyította.

A magyar film megnyerte az Oscar-díjat - origo.hu

Mindenek előtt gratulálni szeretnék Deák Kristófnak immáron Oscar-díjas filmjéhez. Nem méltatni szeretném ezt a huszonegynéhány perces kisfilmet, de nem is kritikaként írom soraimat. Csupán megpróbálom visszaadni azokat a gondolatokat, érzéseket, amelyet a film kiváltott belőlem, közvetlen a megtekintése után. Hozzám dialektikus módon, öt ellentétpárban jött át a mondanivalója, íme:

 

 

A hipster Marx-Engels

Marx (August Diehl) és Engels (Stefan Konarske) találkozását és barátságát mutatja be az osztrák-belga-német koprodukcióban készült A fiatal Marx Károly című film, amit a februári Berlinale filmfesztiválon vetítenek le először a közönségnek. A Filmstarts.de nevű német filmes portál úgy tudja, az alkotás 2017 márciusától látható lesz a német mozikban.
Filmet forgattak a fiatal Marx és Engels barátságáról - Mandiner

Tulajdonképpen az a csodálnivaló, miért nem fedezték fel előbb a témát: nemrég film készült a fiatal Marx és Engels életéről. Akiket mi úgy ismertünk meg, mint öreg és tekintélyparancsoló zord öregek az iskolaterem falán, azok most a világfelforgató ifjak. A történet azért hátborzongató, mert felhívja a figyelmet arra, hogy ma is születnek Marxok és Engelsek, és hogy egyáltalán nem mindegy, milyen impulzusok érik őket.