Keleti és nyugati

"A románok másképp viszonyulnak az egyházhoz, egy svédországi lutheránus kiröhögné őket, de az ő életük ilyen" - jegyzi meg Nagy Mihály Zoltán történész.

Ahol kétnaponta húznak fel egy templomot - origo


Van, amikor az „elmaradottság” előnnyé is válhat. Mintha ezt látszana felismerni az ortodox világ, köztük a román ortodoxia is, ahol ugyan már jelen vannak a nyugatias fogyasztói magatartásminták, de a hagyományszakadás közel sem jutott olyan „szintre”, mint a „fejlett” Európában. A felismerés pedig az, hogy akár állami segédlettel is, de meg kell őrizni, sőt támogatni kell a hagyományon alapuló társadalmi koherencia legfőbb intézményes kifejeződését és támaszát, az ortodox egyházat.

Agyi kisülés

A kísérletet ugyan állatokon végezték el, a kutatócsoport szerint az eredmények azt is segíthetnek jobban megérteni, hogy mi történik az emberekkel a szívmegállás után. Borjiginék úgy gondolják, rátaláltak a halálközeli élmények neurológiai alapjaira: „minden az elmében történik a szívmegállás utáni rövid periódusban” – összegezte végkövetkeztetését a kutatásvezető.

A mennyország csak egy agyi kisülés - index

Ebből a kis színesből a Tisztelt Olvasó megtudhatta az Index közvetítésével, hogy a mennyország csak egy agyi kisülés. Értem én, persze, hogy a cím fontos. Egy jó cím - már ha a minél nagyobb számú kattintás a cél – fél győzelem. Még az sem számít, hogy maga az anyag miről szól. Legyen a cím figyelemfelkető, bombasztikus, provokatív, ingerlő, polgárpukkasztó, hogy aztán az Olvasó néhány sor futó szemlézése után csalódottan hagyja ott az egészet. Viszont megvolt a kattintás, lehet számolni. A mechanizmust, a logikát értem tehát. Viszont szabad-e a hatásvadászat kedvéért egy önkényes címmel átértelmezni, meghamisítani egy ismertetendő hírt?  Ráadásul úgy, hogy a cím egy súlyosan durva, kategorikus állítást közöl a mai magyarországi média egyik legolvasottabb oldalán az emberi kultúra egyik legjelentősebb narratívájáról, a keresztyénségről.

Menni vagy maradni?

 Úgy látjuk, ez a mai fiatalok egyik legégetőbb kérdése. 


Te mennél vagy maradnál? - részletesen a MIGeneRÁCIÓ Konferenciáról - refdunantul.hu

„Te mennél vagy maradnál?” – teszi fel a kérdést az SDG ma záruló szárszói MIGenerRÁCIÓ konferenciája. A tematika több mint figyelemreméltó, mondhatnám meghökkentő, hiszen, akárhogyan is, nem illik bele a keresztyén ifjúsági találkozók hagyományos világába. Ám ha a téma kérdésként vetődik fel, ráadásul keresztyén fiatalok körében, ráadásul Szárszón, akkor azt komolyan kell venni. A kérdés ugyanis arról árulkodik, hogy fiataljaink körében ma nagyon is aktuális lehetőségként fogalmazódik meg a kivándorlás. Úgy tűnik, egy általános generációs életérzésről van itt szó, amelyre figyelni kell. Ugyanakkor nem dramatizálnám.

Strukturális skizofrénia

Természetesen a világ egyik leggazdagabb cégeként elvárható lenne, hogy az Apple valós erőfeszítéseket tegyen azért, hogy a világ ne csak az okostelefonok miatt legyen jobb.Egyébként nem csak az Apple beszállítóinál merültek fel ilyen jellegű gondok, a nagy rivális Samsungnak bedolgozó cégnél is merült már fel a rabszolgamunka gyanúja.

Nem lett jobb meló az iPhone-összeszerelés - index.hu

Csak akkor fejeződhet be a jogfosztott munkavállalók teljes kizsákmányolása, ha a megrendelők nem hajlandóak elfogadni azt a kicsivel nagyobb nyereség fejében. 

Farmerek, melyekhez vér tapad - kulugyer.blog.hu


Egy ilyen hírtől meg kellene, hogy álljon a „világ”. Mármint a „fejlett”, a „humánus”, a „demokratikus” az „értékelvű”. A nyugati. Egy ilyen hírtől a „világ”, ha következetes lenne, fel kellene függessze önmagát, s azt kellene mondja, hogy bocsánat, tévedés történt, itt  valami nem stimmel. De a”világ” nem mond semmit, nem vesz tudomást belső világáról. Rabszolgamunkán szerzett fogyasztási javak? Igazságtalanságra épített igazságos társadalom? Kizsákmányoláson alapuló jóléti egyenlőség, méltóság, szabadság, demokrácia? Mit számít ez? A rabszolgák messze vannak. A demokrácia meg a mi demokráciánk. A „világ”, a nyugati, skizofrén.

Tudatos keresztyénség

Néhány évvel ezelőtt, az Európai Unió esetleges alkotmánya megszövegezésekor még reális alternatívaként jött számításba, hogy Európa keresztény gyökereiről is szó essen az első európai uniós alkotmányban. Végül persze nem lett semmi az alkotmányból – lett helyette „ügyesen” lisszaboni szerződés –, ám akkor még lehetett vitatkozni a vallás, a hit szerepéről.

Azóta eltelt néhány év, s a nemzeti–keresztény–konzervatív oldal csúfos vereséget szenvedett. A kereszténység mint Európa valódi szellemi-morális gyökere lassan nevetség tárgyává válik.

Fricz Tamás blogja
Európai neoliberális charta - mno.hu


Fritz Tamás írása egy újabb kétségbeesett kiáltás arról, hogy Európa nem keresztyén többé. Írásán átsüt a történeti hagyomány elvesztése feletti gyász, ugyanakkor valamiféle tiszteletre méltó küzdeni akarás, amely mögött azért ott van a remény, hogy a kulturális múlt felszámolásának ez a sodró erejű tendenciája talán megállítható. A folyamat kiteljesedéséért az Európát domináló liberalizmust teszi felelőssé, ugyanakkor az okok között említi a konzervativizmus gyengeségét is. Csak egyet nem említ: az emberek tízmilliói által állítólagosan képviselt keresztyénséget magát. Mert ha az európai keresztyének milliói ragaszkodtak volna hitükhöz, egyházukhoz, hagyományaikhoz, akkor ma nem így állna a helyzet. De nem ragaszkodtak.

Kiberháború

Napokon belül újabb leleplező cikkek jelenhetnek meg Edward Snowdentől, az amerikai Nemzetbiztonsági Ügynökség (NSA) egykori munkatársától származó információk alapján – mondta az a brit újságíró, aki júniusban a The Guardian című lapban elsőként közölte Snowden nemzetközi botrányt kiváltó kiszivárogtatásait.

A Facebookot és a Google-t is magával rántja az újabb botrány? - mno.hu

Nem emlékszem mostanában hasonló világbotrányra. Figyelem a Snowden-üggyel kapcsolatos híranyagokat, s ami feltűnő, hogy hiányoznak a kommentárok. Érthetően. A híranyag inkább csak a tényekről szól, s kevésbé arról, hogy mit is gondoljunk erről az egészről. Látni valóan zavar van, hiszen itt valami olyasmi került napvilágra, aminek nem lett volna szabad. Mintha a világ textúrájának szépen szőtt felszínét a visszájára fordították volna. A botrány: világméretű kognitív disszonancia.

Magyar önutálat

 

 
A fenti rövid videó arról szól, hogy megkérdeznek néhány külföldit, vajon hogyan ejtenék ki a tervezett magyar légitársaság nevében (Sólyom Hungarian Airlines) szereplő magyar szót. Persze, nem tudják helyesen kiejteni. Szerintem legyen ez az ő bajuk. A légitársaság, ha lesz belőle egyáltalán valami, használjon nyugodtan magyar szót a nevében, s akik meg nem tudnak magyarul, ejtsék ki úgy, ahogy akarják.

Az EU és az értékek

Nem a büntetést jelentő 7. cikk köré dolgoztuk ki a jelentéstervezetet, hanem pozitív, konstruktív módon az alapértékeket magában foglaló 2. cikk köré

A Tavares-jelentésben nincs szó szankcióról - nol.hu

Rui Tavares azt állítja a Népszabadságnak adott nyilatkozatában, hogy jelentéstervezetét az EU-alapszerződés 2. cikke alapján dolgozta ki. A 2. cikk így szól: „Az Unió az emberi méltóság tiszteletben tartása, a szabadság, a demokrácia, az egyenlőség, a jogállamiság, valamint az emberi jogok – ideértve a kisebbségekhez tartozó személyek jogait – tiszteletben tartásának értékein alapul. Ezek az értékek közösek a tagállamokban, a pluralizmus, a megkülönböztetés tilalma, a tolerancia, az igazságosság, a szolidaritás, valamint a nők és a férfiak közötti egyenlőség társadalmában.”

Már csak egy kérdés maradt: ki az, aki ezeknek a súlyos fogalmaknak végső tartalmat ad?

Emberkép és homoszexualitás

 A felvonulók teljes jogegyenlőséget követeltek a gyermekvállalásban a nem heteroszexuális házasságban élő nőknek.

Több tízezren a párizsi melegfelvonuláson - index.hu

Ismét egy hír arról, hogy embertársaink közül azok, akik a magukéval azonos neműek iránt vonzódnak, miként kaphatnának azonos házassági jogokat a heteroszexualitásban élőkkel. Az érvelés alapja formálisan jogi természetű, de valójában a mögöttes tartalom mégis értékrendet fejez ki: az egyéneknek, teljesen függetlenül szexuális orientációjuktól, azonos jogaik vannak a házasságot illetően. Az e téren megvalósuló jogegyenlőség tehát a legfőbb érték. Olyan ideális erkölcsi érték, amelynek alá kell rendelni minden egyéb értéket. A homoszexualitás jogaiért küzdő embertársaink tehát értékelvű harcot folytatnak. Éppen ezért nőhet túl a téma önmagán, s válhat a mai nyugati problematikát szimbolikusan is kifejezni képes kérdéskörré. A problematika pedig nem kevesebb, mint az évezredes nyugati civilizációban megfogalmazott emberkép jövője.

Magyar református posztmodern

Mi, magyar reformátusok, Istennel és egymással kötött szövetségünket megerősítve zsinati közösségünkben adunk hálát hitvallásunkért, a 450 esztendős Heidelbergi Kátéért. Így fogadjuk el a Káté szövegének átdolgozott, új magyar fordítását is.  A Heidelbergi Káté olyan hitvallás, amely az emberi kifejezőképesség töredékes eszközeivel fogalmazza meg Istenbe vetett hitünket és ad számot a keresztyén életről.  Olyan formában, amely számos eltérő kultúrában váltott ki azonos hatást: összegyűjtött és megtartott.

Ünnepi Közös Zsinat - reformatus.hu

Ülök a Debreceni Református Nagytemplomban, a magyar református részegyházakat tömörítő  Magyar Református Egyház Közös Zsinatán, s valami ritkán érzett meghatódottság, nyugalom és öröm jár át. Valami olyasmi, amit az ember akkor érez, amikor egy emelkedett pillanatban átéli, hogy otthon van. Nem a szó földhözragadt értelmében, hanem, ahogyan Tamási mondja, otthon a világban. Nem vagyok debreceni, sőt a Nagytemplom monumentalitása mindig is távol állt tőlem, a született dunántúlitól. Mégis, ha egyetlen szimbolikus épületet kellene választanom, amely kifejezi azt, amit az ember ebben az egyébként otthontalan létben mégis otthonnak tud nevezni, akkor a debreceni templomot választanám.

A keresztyénség démonizálása

Ebben sincs semmi rendkívüli. Hiszen annak idején maga Adolf Hitler is a katolikus Centrumpárt képviselőinek köszönhetően szerezte meg a teljhatalmat. Ez volt a kiindulás. Ezt nem kellene/szabadna elfeledni! Akkor, 1933-ban, a katolikusok természetesen nem látták az út végét; de az indulás után már nem volt többé megállás vagy visszaút. Kénytelenek voltak végigmenni az úton. Mint ahogy lassan-lassan a magyarországi (főképpen katolikus és református) egyházak számára sem lesz, hiszen a pénzért és a privilégiumokért meg kell szolgálni. Ebbe a megszolgálásba illik bele, és annak keretében értelmezendő, Osztie Zoltán szolgálata.

 Ember a gáton - galamus.hu

Egyre nyilvánvalóbb számomra, hogy a mai magyar társadalmi létet beteges pszichotikus jelenségek is kísérik, s ebbe akarva-akaratlanul belekeveredik en bloc a keresztyénség is. Az ismert démonizálás jelenségéről van szó, amelynek az a módszertani lényege, hogy a szemben álló fél identitását mint már meglévő, vagy potenciálisan meglévő démonikus identitást kell meghatározni és tematizálni, úgy tehát, mintha már maga a rossz akarna itt testet ölteni. Sajnálatos módon, épp a folyamat hiszteroid jellegéből következik, hogy kontrollálhatatlan. Józanság, distinkció, árnyaltság hiányzik belőle, mert hiszen ez a típusú vizionárius lényeglátás ezt nem ismeri. Ekként, a mai magyar keresztyénség egésze is démonizálható akár, mint a rossz (újbóli) testet öltése. A valóság nem számít.

"Gyűlölet-keresztyénség"

A Názáreti Jézus örömhíre ugyanis gyakran nem volt felismerhető a rá hivatkozó hatalmi kereszténységben és az ún. történelmi egyházak gyakorlatában, és az sem biztos, hogy a zsidó gyerekek tucatjait megkínzó és elégető Kapisztrán Szent Jánostól kellene hazafiságot tanulni az európaiaknak.

Gyűlölet-kereszténységet Európának?  - egyhazforum.hu

Sok keresztyén olvasó zavarban lesz, ha elolvassa Wildmann János írását az Egyházfórumon. Ugyanis az írója látni valóan keresztyén, s ezen az eszmei alapon meglehetősen élesen bírálja a jelenlegi kormány retorikáját, s arra a következtetésre jut, hogy ez a mai nyugati szellemiséget is gyakran bíráló keresztyén retorika „letűnt időket idéző keresztes gyűlölet-háborúzás”. Az írás tehát politikai indíttatású. Ezzel a részével nem foglalkozom. Viszont miután mégis csak a keresztyénségről szól, ráadásul megalkotja a „gyűlölet-kereszténység” eléggé sajátos kategóriáját, nem tudok kitérni előle.

Kudarcot vallott keresztyénség?

A keresztények tradicionális zsidógyűlölete a súlyosabb keresztjükből fakad. A zsidók meg tudtak állni Isten előtt a saját parancsolataik (az egymás iránti tisztelet parancsainak) megtartásával, a keresztények azonban sosem tudtak érvényt szerezni a saját legfőbb parancsolatuknak, a szeretet törvényének. A zsidók sokkal jobb zsidók voltak, mint amilyen keresztényekké a keresztények válni tudtak.

A kereszténység kudarca - hafr.blog.hu


Itt van ez a cikk, amely arra vállalkozik, hogy ítéletet mondjon két ma is meghatározó vallásról: a zsidóról és a keresztyénről. Vakmerő vállalkozás.

Ateisták is üdvözülhetnek?

Ferenc ezzel kapcsolatban azt emelte ki, hogy mindenki számára az a legfontosabb, hogy jót tegyen, függetlenül attól, hogy kinek mi a személyes hite. Idézett egy beszélgetést, melyben megkérdeztek egy papot, hogy üdvözülhetnek-e a nem hívők. A pápa ennek a papnak a szájába adva mondta: „Igen, az ateisták is. Mindenki. Találkozzunk és tegyünk jót.

Ateisták a mennyországban - index.hu

Úgy látszik, Ferenc pápa valamit nagyon megértett korunk egyik alapvető adottságából: a globális kommunikáció már-már szinte arra képes, hogy néhány mozdulattal verbális és képi világokat teremtsen, mintegy új valóságot hozva létre. Látni valóan, az új pápa gesztus-politikát folytat, egyszerű, könnyen dekódolható szimbólumokat használ az egyház újraépítésére. Az a célja, hogy lebontsa az emberek millióiban sajnálatosan rögzült – jelentős részt épp a kommunikáció által felépített - negatív képet a bezárkózó, ítélkező, doktriner, életidegen, „megmondó”, képmutató egyházról, s fölépítsen egy másikat: a szerethető, emberbarát, nyitott és barátságos egyház képét. A pápa ezzel folyamatosan zavarba hozza a „világot”, a sajtó nem is tud kitérni előle. A hatást azzal éri el, hogy korábbiakhoz képest fordított kommunikációt alkalmaz: nem abból indul ki, hogy az egyház tanítását didaktikusan tolmácsolja, hanem abból, hogy milyenek azok az emberek, akikhez ezt a tanítást el kell juttatni. Új nyelvet alkalmaz. Most azt találta mondani, hogy az ateisták is üdvözülhetnek. Ha a tan felől nézzük, ez lehetne akár herezis is. Nonszensz. Ha jól érzékelem, nem elfogadhatatlan hitelvi engedményről van itt szó, hanem nagyon is mély üzenetet hordozó nyelvi gesztusról.

Az "objektív történelem" mítosza

A történeti valóság, úgy tűnik, semmiképp sem kibogozható. Jézus pere csak később lett fontos, lefolyásának pillanatában csupán közvetlen hívei számára volt jelentős. Ennélfogva az amúgy is jelentéktelen Judea provinciában zajló, a bonyolult helyi viszonyok által meghatározott és a későbbiekben többszörös elfogultsággal bemutatott eljárás nagy valószínűséggel a történelem rejtélye marad.

Miért ítélték halálra Jézust? - origo.hu

A Tisztelt Olvasó ismét kapott egy üzenetet arról, hogy ennek a Jézusnak az élete tele van rejtélyekkel. Még azt sem lehet tudni, miért halt meg. Nemrégiben a Tisztelt Olvasó arról olvashatott, hogy Jézusnak állítólag felesége volt. Meg arról is, hogy nem is Betlehemben, hanem Názáretben született. Meg lehet látni filmeket, olvasni regényeket arról, hogy ez a Jézus-story igencsak problematikus. A Tisztelt Olvasó tehát megnyugodhat: ha Ő nem tud semmit sem Jézusról, akkor igazán kultúrkonform. A történészek sem tudnak. Mert ugyebár az a „történeti valóság” az igaz, amelyet történészek tárnak fel. Ki kell tehát deríteni az úgynevezett „történeti valóságot”, hogy eljussunk az igazsághoz. Merthogy az még nem ismert. Nosza, lehet futkosni a kód után. A gyanútlan Olvasó még elhiszi, hogy a keresztyénség idióták gyülekezete, akik olyan történetben hisznek, amelyet az ún. „történeti valóság” ideologikus fogalmi konstrukciója nem igazol.

Mi van a történelem darálójában?

 

Eurovision 2013 Grand Final: Swedish Reporter  - youtube.com

 

Soha nem gondoltam volna magamról, még ennek a blognak az indulásakor sem (2011, november), hogy itt megjelenő megszólalásaim egy jó része amolyan kényszerű apologetikus szerepet fog rám róni. Ugyanis alapállásom a történeti egyházhoz és keresztyénséghez – mióta az eszemet tudom – mindig is kritikus volt, s az ma is. Most mégis meglepődve tapasztalom magamon, hogy nem tudok kitérni a szerep elől, mert egyre markánsabban rajzolódik ki a szemeim előtt egy olyan globális világnézeti mainstream, amely miközben semlegesen ártatlannak tünteti fel magát, valójában egyre agresszívabban a keresztyénség által képviselt hagyományos értékvilág és közösségi identitás felfüggesztésére tesz kísérletet.

Új dalra várva

 

 

David Bowie: The Next Day - youtube.com

 

Ülök második otthonomban, az autóban, amikor a műsorvezető bemondja, hogy visszatérő David Bowie The Next Day c. dalához készült videót a You Tube egy darabig bevonta, merthogy vallási érzékenységében bánthat sokakat, majd újra hozzáférhetővé tette. Természetesen megint a keresztyénekről van szó, kikről, másról? Szegény, jobb sorsra érdemes David Bowie, úgy gondolta, ha most rúg egyet a keresztyéneken, pontosabban az egyházon, akkor valami egészen forradalmi bátorságról tesz tanúbizonyságot. De hát az a helyzet, hogy elkésett.

"Magyarország elesett", avagy pszichózisok küzdelme

PETITION TO EU MEMBER STATES: We cannot afford to sit by while another European country represses state protections, targets minorities, and spreads antisemitism while eliminating free speech. Don't let Hungary go the way of Nazi Germany -- act on Article VII to ensure Hungarians' rights and freedoms!

Hungary has Fallen - the Republic is Dead -- Fascist Hate State - gatheringspot.net


Döbbenetes e-mailt kaptam egyik amerikai barátomtól. Amerikaiak egy csoportja aláírásgyűjtésbe kezdett, s petíciót szeretnének benyújtani az EU tagállamaihoz annak érdekében, hogy megakadályozzák, hogy Magyarországból egy újabb „Harmadik Birodalom” váljék. Szegény amerikai barátom, aki már évtizedek óta évente legalább kétszer Magyarországra látogat, kétségbeesve kérdezi, hogy ez meg mi? Vajon igaz-e a hír? Ő, aki az amerikai átlagpolgárnál sokkalta jobban ismeri Magyarországot, megrendült egy pillanatra, látni valóan zavarba jött, amikor eljutott hozzá az aláírásgyűjtési akció. S mint az e-mailjéből kiderül, a kezdeményezés sok, magyarokat is ismerő amerikaihoz is eljutott, köztük olyanokhoz is, akik éppen református testvér-gyülekezeti szálakon keresztül kerültek kapcsolatba Magyarországgal. Nos, én is zavarban vagyok. Mit lehet erre mondani?

Magyarország nem ateista ország

 

2011. ÉVI NÉPSZÁMLÁLÁS
3. Országos adatok,23.p. - ksh.hu

Azzal, hogy a legutóbbi népszámlálási adatfelvétel sorai közé, a vallásosságra vonatkozó kérdések mellé bekerült az ateizmusra vonatkozó is, alapvetően megváltozott az egész kérdéskör értelmezési kerete. Az ateizmus ugyanis nem vallás, hanem világnézeti tartalom. Ezzel viszont, tehát a vallásosság és az ateizmus egyneműsítésével kitágult a mező, hiszen így mód nyílik arra, hogy a vallásosság fogalmát ne csak primér értelmében kezeljük, hanem, az ateizmussal egy kategóriába helyezve, mint világnézetet. Magyarán, mód nyílik arra, hogy a vallásosságra vonatkozó kérdéscsoportra adott válaszok eredményeiből a mai magyar társadalom világnézeti beállítódásáról is valamiféle képet kapjunk.

Visky András szövegei

Tudni az Írást, tudni és érteni, nos ez még nem óv meg attól, hogy gyilkoljak, legfeljebb szakszerűbben teszem, kifinomultabb eszközökkel, letisztult érvrendszerrel támogatva meg a sötét tettet. Amikor elsőre értem a szent szöveget, amikor tehát rögzített és hatalmilag kontrollált jelentéseket feleltetek meg az élő szónak, akkor a gyilkosok oldalán állok, és istentiszteletnek tekintem a velem szemben álló másik eltörlését. Amikor meg a Lélek takarja ki előttem az Írást, akkor is a gyilkosok oldalán állok, de mint bevallottan gyilkos, aki az Áldozat bocsánatára szorul, és nem nyugszik, amíg meg nem tisztul az ártatlan vértől. Gyilkos és gyilkos között mérhetetlenül nagy a különbség.

Visky András: Tavaszi munkák a szőlőben - reformatus.hu


Nem tudom, ki figyelt fel rá, az idei nagyhéten történt valami, ami valahogy kilógott a megszokottból. Megjelentek Visky András meditációi a hét minden napján. (Szelíden, szamárcsikón ülve; Nem mondom meg; Tavaszi munkák a szőlőben; Nem a holtaké; Azon az éjszakán; Halott Krisztus; Szombat van, örülni kellene; Egyetlen idegen.) Kockázatos vállalkozás a Magyarországi Református Egyház honlapjától, hiszen ezek a szövegek nyilvánvalóan rétegolvasmányok, s ráadásul egy olyan látens református réteget (vagy nem csak reformátust) céloznak meg, amelynek a létéről inkább csak feltételezéseink vannak. Az viszont bizonyos, hogy ezek a szövegek az újdonság és a meglepetés erejével hatnak, mintegy igazolásául annak, hogy a mi reformátusságunk, s mondhatom, a mi keresztyénségünk belsőleg milyen gazdag, rétegzett és sokszínű. Lehet, hogy csak tájékozatlanságomat árulom el, de ebben a belső egyházi pluralizmusban, sőt mondhatom, ebben a keresztyén pluralizmusban Visky András egy egészen újszerű, számomra eleddig ismeretlen hangot képvisel. Ezért is hatott rám olyan nagyon.

Oldalak