Egy jól elkészített reklám célja, hogy megragadja a figyelmet, és az emlékezetünkben maradjon akkor is, ha már nem szembesülünk vele nap, mint nap. Ezek a reklámok főként társadalmi és környezetvédelmi kérdésekkel foglalkoznak, ahol fontos a közvélemény támogatása.
Negyven olyan reklámfotót válogattak össze, melyek igencsak hatásos módon hívják fel a figyelmünket a világ problémáira.
A reklámokról egyébként nincs jó véleményem. Ha már reklámozni kell valamit, akkor ott valami baj van. Ugyanakkor tudom, hogy olyan világban élünk, ahol rengeteg információval bombáznak bennünket, és abból nehéz kiválogatni az igazat, a számunkra valóban jót. Megpróbáljuk, de nem szokott sikerülni. Ezért van szükség reklámra, kiemelésre. A sok információ közül a hangsúlyozottat inkább észreveszi az átlag ember. Mivel szinte minden területen hirdetnek reklámmal, ezért nem meglepő, ha társadalmi célú hirdetés is megjelenik.
Negyven reklámot nem akarok ide kirakni. Vannak kedvenceim. Mi alapján válogatom? Téma, ötletesség, vagy csak egyszerűen tetszik. Az engem valamilyen módon megérintő reklámokat válogatom most. De ugyanakkor érdekelne másoknak melyik tetszik és miért. Íme a listám.
Ha dohányzol, statisztikailag 15%-al előbb kell véget érnie a történetednek. Kifejezetten kreatív. Neked eddig tartott ez a könyv. Vége van.
A lassabb jobb. A sebesség mérő megmutatja mennyivel is megy az autós a 25 mérföldes megengedett sebesség helyett. Ötletes felirat utal a sebesség túllépésének káros, tragikus következményére. A képen éppen a 46 nap a kórházi ágyban.
A következő kép a szennyezés halálos voltáról szól. A levegő szennyezettség évente 60 ezer embert öl meg.
Ne beszélj vezetés közben. Persze a mobilról szól ez. A telefon túloldalán, másik végén véres baleset történt.
Gyermekkatonák. Ez nem itt történik, de most.
Veszélyben az ártatlanság. Hol van a pedofil? Melyik a pedofil?
A plasztik zacskó öl. Tengeren, szárazföldön. Rátekeredik az állat fejére, vagy lenyeli. Mindegyik halálos.
Ez az a kép, ami idegesít. Nehezen tudok ezzel a zsaroló technikával azonosulni. A boltban, ahol vásárol valaki, egy kéregető gyerek képét látja. Értem a célzást. Gondolj az éhező gyerekekre. De valóban ilyen könnyű megetetni egy gyermeket?
Az erdőírtás és a levegő. amit belélegzünk. Mielőtt túl késő lenne. Sajnos ez visszafordíthatatlan.
A kör bezárult.
Érdekes, hogy ugyanazt a világot nézzük. De nem ugyanúgy látjuk. Valószínűleg nem a szemünkkel, mint észlelő érzékszervvel van baj. A tapasztalatunk, neveltetésünk, a környezetünkről való megismerésünk, illetve céljaink teljesen mások. Ennek egyik fontos, hanem legfontosabb tényezője a hit. Nekem a Krisztushoz tartozónak a hite. Hiszen ez is egy ismeret, valamilyen előre megadott bizalom, és elfogadás, cselekvés sor, ami az életemet és így a látásomat is befolyásolja és irányítja. De ezt nem érzem a szabadságom korlátozásának. Sőt kiteljesedés ez. Bezárkózott szűk világom kinyilik egy sokkal nagyobb értelmezési tartományra. Így mást is láthatok a képekben, mint amit az alkotó el akart mondani. Bár remélem, hogy nem csupán azért készítenek valamit, hogy az meghatározott gondolatokkal manipuláljon, hanem hogy ösztönözzön a gondolkodásra, a megértés utáni vágyra, értelmezésre, a társadalmunk, közösségünk történéseinek szükségszerű értelmezésbeli megújulására. Állandó kérdésfeltevésre és válaszkeresésre. A végén cselekvésre és hatások, visszacsatolások vizsgálatára.
A társadalmaink széttagoltsága talán nem is a politikai, gazdasági, nézetek különbözőségéből fakad. Úgy tűnik inkább a hozzáállásunkból. Ma a Nemzeti Összetartozás Napja van. Eddig a Trianoni veszteség napja. Erősen negatív, erősen lelombozó. Most pozitív hangnemet kapott. Nem azt nézzük, hogy levágták, hanem azt, hogy önazonosak vagyunk ettől függetlenül. Ezt jó váltásnak tartom.
Várom a visszajelzéseket. Ki melyik problémát érzi ma súlyosnak?
Hozzászólások