Üdítős üvegek veszik át a hetero- és homoszexuális párok helyét a Coca-Cola reklámkampányában, de a szivárvány marad. A cég közleményben adott hírt arról, hogy a Sziget Fesztiválhoz időzítve új plakátokkal hirdetik a #loveislove kampányukat. Szerdától a Szigeten és a hirdetési felületeiken is a szivárvány címkével ellátott palackok láthatóak. A limitált szériás termékeket kizárólag a fesztiválon lehet majd kapni.

Lecseréli a plakátokat a Coca-Cola – hvg.hu

 

Nem igazán követtem a héten figyelemmel a nagyvilág híreit és az internet népének reakcióit, lévén nálunk nagybetűs FESTÉS van, így életem a glettvas és a festőhenger árnyékában telt, mindenesetre esti kikapcsolódásként végigpörgettem néhány híroldalt, s így találtam rá Magyarország, de talán az egész Naprendszer legnagyobb problémájára, a Coca-Cola reklámplakátjaira. Nézzük!

Egyfelől nem érdekel a Coca-Cola reklámplakátja. Nem azért, mert egyetértek vele (eszem ágában sincs), hanem azért, mert addig is, amíg erről értekezünk, petíciót indítunk s aláírunk, megosztjuk a hírt a facebook-on, tiltakozásunk jeleként fennhangon közöljük a gyerekkel a boltban, hogy Coca-Colát azt biztos nem veszünk, vagy százszor leírjuk, kimondjuk a Coca-Cola nevet. S ha valaki kicsit is jártas a marketing világában, az tudja, hogy egy multicég, amelynek egyetlen istene létezik csupán, éppen ezt akarja elérni: reklámot. Mindegy, hogy pozitív vagy negatív előjellel, de beszéljenek róla. Márpedig elég sokan ezt teszik: Balogh István nem iszik több kólát, Alföldi Róbert mától fogat mosni is kólával fog, index, hávégé, mandiner posztol, te elolvasod, én írok róla (de még a külföldi sajtó is). Ha most nem veszel, majd veszel akkor, ha elül a vihar, ha karácsonykor meghallod a szlogent: allways Coca-Cola. Ha pedig egyetértesz a céggel, még inkább vásárolsz majd. Olcsó, de sikeres trükk. 

Nyugodt lehet mindenki: a Coca-Colát egyáltalán nem érdeklik az LMBTQ jogok. Sem a környezetvédelem, sem a világbéke, sem az éhező szomáliai gyerekek, netán a fehérfejű rétisasok pusztulása. Egy céget, amely az egyik legjobban környezetszennyező vállalat a világon, egyetlen szent cél vezérel: a profit. 

Egyébként fel nem fogom, miért is kellene egy cukros löttyöt gyártó élelmiszeripari vállalatnak a melegek jogaival foglalkoznia. Vagy egy nyomtatókat gyártó cégnek, esetleg egy gyorsétterem láncnak. Azt hittem, az üdítőt azért vesszük, hogy üdítsen, gyorsétterembe azért megyünk, mert megéheztünk. Persze, ennél nyilván többről van szó: minden multi, így a szóban forgó vállalat is szeretné magát jó színben feltűntetni, vagyis a „felvilágosult, trendi, fiatalos, haladó, nyitott cég” képét sugározni, ehhez pedig kifizetődő a ma uralkodó jelszavakat zászlajukra tűzni. Kétségünk ne legyen felőle: ha változik a szélirány, majd azzal plakátolnak. 

Ha a Coca-Cola egy kicsit is komolyan venné jelenlegi vagy jövőbeni fogyasztóit, esetleg a világot, amelyben élünk, nem gyártanának mondjuk fél literes műanyag sétapalackot, s nem szemetelnék tele a világot ilyen vackokkal. Ha érdekelné őket a fogyasztók egészsége, leginkább az egészségügyet támogatnák, példának okáért a cukorbetegségeket, az elhízást, a fogászati betegségeket vizsgáló kutatásokat.

Aki akarja, igyon kólát: állandóan szomjas leszel tőle, a fogaid is bánhatják, mégis, néha kívánja az ember. Hosszabb távú futásokhoz az egyik legjobb frissítő, ám aki szomjat oltani szeretne, annak a víz nevű csodaszert ajánlom. Aki pedig ebben a nagy hőségben hozzám hasonlóan szobafestésre ítéltetett, a munka végeztével bontson egy hideg sört nyugodtan: váljék egészségünkre! 

Hozzászólások