A félelem kultúrája
2018.08.19. - Köntös LászlóA tanár úrral közös döbbenetünk egy feliratnak szólt, amit Párizsban, az egyik metrókocsiban olvastak:
„A szemkontaktus kerülendő!”
(...)
A párizsi metró felirata számomra riasztó jövőt sejtet. Még akkor is, ha gyanítom, hogy a vegyes kultúrájú közönséget óvja. Egymástól.
Ebben a jegyzetében Schäffer Erzsébet egy történetet mond el, amelyet ő is úgy hallott egy tanár ismerősétől, aki Párizsban járván az egyik metró-kocsiban ezt a figyelmeztető feliratot látta:
A szemkontaktus kerülendő!
Ha majd egyszer, valamikor a távoli jövőben eszmetörténészek korunkra jellemző mondatokat keresnek, ezt a mondatot szívesen hagynám rájuk. „A szemkontaktus kerülendő!" Ez olyan, mint valamiféle elszólás, egy pillanat alatt lerántva a leplet hangzatos szavakba burkolt világunkról, amely állítólag halad az egyre nyitottabb, egyetemesebb, toleránsabb, befogadóbb, közösségibb társadalom felé. Ez mondat inkább arról árulkodik, hogy a mélyrétegekben valami egészen más zajlik. Atomizálódás.
Egy napra
2018.08.18. - Székely AttilaA volt Jobbik-elnök Egerbe utazott, ahol egy főként romákból álló brigád mellé állt be dolgozni egy napra. A volt Jobbik elnök a fűnyírást próbálta ki: motoros fűkaszát ragadott, habár állítása szerint ilyet még életében nem csinált.
Jöhetnél hozzánk, Gábor, pénteken egész délután fűkaszával nyírtam a füvet a parókia és a templom körül – jó, elsősorban nem ez a lelkész feladata, ennek ellenére valakinek ezt is meg kell csinálni. Jobb híján ez a valaki én vagyok, az idősek nem tudnak ebben segíteni, a fiatalok a sajátjukkal vannak elfoglalva. Nincs ezzel semmi gond, nem lehetetlenség, be kell osztani az időt, erőt, feladatokat, meg aztán javamra is vált, hogy immár évek óta én nyírom a füvet – hol „tolós”, hol „ráülős”, hol fűkaszás változatot választva.
Idén, idény, igény
2018.08.17. - Kutasiné Molnár BoglárkaAz idei fesztiválra 13 országból vásároltak jegyet, és a legtávolabbi jegyvásárló a 2861 kilométerre lévő finnországi Vaasa városából érkezik majd. A SZIN hivatalos mobil applikációját eddig 58785 felhasználó töltötte le az elmúlt 1 évben. Érdekesség még, hogy az idei SZIN-re érkező egyik külföldi fellépő kiemelt kérése volt, hogy a koncert előtt szeretne imádkozni, így a szervezőknek egy mobil kápolnát kell kialakítaniuk a backstage-ben.Egy másik fellépő pedig egy 12 méter átmérőjű medencét kért, hogy a koncert után lehűthesse magát.
Kápolnát kért a backstage-be a SZIN sztárfellépője - origo.hu
Ha nem teszed....
2018.08.16. - Riedling-Kovács SzilviaMomo világszerte rémisztgeti a gyerekeket angolul, japánul, spanyolul, és aggasztja a tehetetlen szülőket. Megjelent arab területen, a németeknél (ott épp egy műsorvezető lányát találta meg, így duplán is hír lett belőle), és a spanyol rendőrség is kiadott figyelmeztetést, hogy ne lépjen senki kapcsolatba a számmal, és ne is mentse el azt.
Titokzatos horrorlény tartja rettegésben a mobilozó gyerekeket - index.hu
Momo lehetne egy édes, ölelni és szeretgetni való figura is. Nevének jelentése legalábbis erre utal. A Momo szó japánul ugyanis azt jelenti: őszibarack. Hogy gondoltak-e erre az ízletes gyümölcsre Momo figurájának megalkotói, nem tudni. Nem valószínű. Mert a végeredmény egy ijesztő, undorító, csirkelábú és rémséges arcú asszony alak lett. Egy kiállításra készítette még 2016-ban egy japán tervezőcsapat. Valószínűleg szerettek volna meghökkenést kiváltani a látogatókból, és aki meglátja ezt a kidülledt szemű, beesett arcú rémet, valóban akaratlanul is hátra lép egyet.
Anyagi gondok és önértékelés
2018.08.15. - Soós SzilárdA teljes Magyar Ifjúság Kutatás 2016 a gyorsjelentés után másfél évvel jelent meg, a több mint 500 oldalas dokumentum számos aspektusból vizsgálja a magyar fiatalok helyzetét. A kutatást 2000 óta négyévente folytatják le mindig azonos módszertannal, ezúttal nyolcezer magyarországi és – első alkalommal – négyezer határon túli 15-29 éves fiatalt kérdeztek meg. … A 2016-os eredmények alapján a 15-29 évesek a fiatalok legégetőbb problémájaként az anyagi nehézségeket azonosították.
Kana és kona
2018.08.14. - Németh TamásA hawai’i nyelv az ausztronéz nyelvcsaládon belül a maláj-polinéz nyelvek keleti vagy polinéz ágához tartozik. A nyelvcsalád hazája dél-kelet Ázsia. A Hawaii-szigeteken Tahitiről és környező szigeteiről érkező polinézek telepedtek le, feltételezések szerint időszámításunk 4. és 5. százada körül, mely áttelepülés egészen az első évezredig folytatódott, így a tahiti és a hawaii nyelv közeli rokonok. A hawaii nyelv egyike a világ veszélyeztetett nyelveinek. Hawaii lakossága nagyon befogadó és elfogadó volt, amikor idegenek léptek a szigetekre, de ez az anyanyelvük elvesztéséhez vezetett. A hawaii nyelv újjáélesztésére azonban vannak törekvések, így remélhetőleg nem fog teljesen eltűnni a nyelvi térképről.
Kádár lángosa
2018.08.13. - Iván Géza„Majtényi ennek kapcsán Hannah Arendtet idézi, aki szerint a felülről jövő elnyomáshoz hasonlóan fontos a társadalmi közöny, a megtörésekkel elért apátia, a tömegtársadalom beletörődése, hogy az ember sem magáért, sem másokért nem igazán képes kiállni. A totalitarizmus valójában a terror és a közöny összefüggéseinek zárt rendszere.”
Kolozsi Ádám: Egy forint a krumplis lángos… (index.hu, 2018. 08. 05.)
Ha nyár, akkor strand, ha strand, akkor lángos - vagy pizza? nem, inkább lángos :), és ha lángos, akkor nosztalgia. Itt most egész pontosan Kolozsi Ádám könyvismertetőjének témája: a Kádár rendszer iránti nosztalgia. Még pontosabban: a rendszer társadalmának részletes, városi legendák alapjait alaposan kifürkésző leírása. (Majtényi György: Egy forint a krumplis lángos)
Olyan kor elemzéséről szól a cikk, amelyre a mai napig vagy nosztalgiával gondolunk, vagy, és ez még aggasztóbb, annak srófjára élünk a mai napig. A reposztban hat éve már született arról egy blogbejegyzés (további pontosítás következik), hogy a Kádár rendszer iránti nosztalgia az egyháztagságunkban is túlélte a rendszer halálát: Kádár korszak, nosztalgia, keresztyénség.
Fiú-e, vagy lány? Vagy majd ő eldönti?
2018.08.12. - Köntös LászlóAmerikai liberális körökben egyre gyakrabban megesik, hogy a szülők a fiúgyermekekkel lányos, a lányokkal fiús játékot játszanak, de az még e körökben is újdonság, hogy el sem árulják gyermekük nevét a külvilágnak” – olvassuk Julie Comptontól az NBC hírcsatorna internetes oldalán.
Az elmúlt néhány hétben országos híresség lett egy Massachusetts állambeli ikerpár. A Sharpe család két gyermekéről nem tudjuk, fiúk-e vagy lányok, de talán ők maguk sem tudják. Azzal persze tisztában vannak, hogy milyen külső nemi szerveket viselnek, de aligha gondolják úgy, hogy ez mindjárt a nemüket is meghatározza. Máskülönben semmi értelme nem volna annak, hogy ezt a bizonyos dolgot a szülők eltitkolják a külvilágtól. A gépészmérnök anya férfiak uralta szakmájában tapasztalta meg, mekkora hátrány nőnek lenni. Állítása szerint ez vezette arra, hogy a gyermekeire hagyja a döntést. Azzal érvel, hogy ha születéskor, a külső nemi jegyek alapján határozzák meg a gyermekek nemét, az hátrányosan érinti azokat, akik később biológiai nemüktől eltérő gender identitást választanak maguknak. Compton cikke arról szól, hogy addig, amíg úgyis ki nem tudódik az a ruhák alatt viselt kis különbség, a szülők nem döntenek, viszont utána majd elfogadják, akármit dönt a gyermek.
Compton olyan fejlődéspszichológusok véleményét közli az ügyről, akik szerint a férfi és a nő közötti különbség alapvetően nem biológiai, hanem társadalmi eredetű. Agyuk térfogata alig különbözik, érdeklődésük pedig csakis a hagyományos környezeti elvárások és szoktatás következében tér el. Mint a Metazinban is szó volt róla, évtizedek óta számos kutató vitatja ezt az elméletet.
Mintha csak a most nálunk zajló gender-szak körüli vitához (csak néhány link: itt, itt, itt, itt) szolgálna illusztrációul a Metazin által szemlézett írás, amelyet Julie Compton közöl az NBC hírcsatorna internetes oldalán. Eszerint egy házaspár odáig jutott a nemi identitás értelmezésében, hogy nem hajlandók elárulni a külvilágnak iker-gyermekeik nemét. Ez ugyanis szerintük súlyosan befolyásolná őket nemi identitásuk későbbi választásában. Úgy gondolják, a gyermekeknek nem szabad „előre” szexuális irányultságot tulajdonítani, mert valójában az nem következik semmiféle előzetes biológiai adottságból. Az ügyben megszólal a tudomány is, vagyis egy fejlődéspszichológus, aki szerint „a férfi és a nő közötti különbség alapvetően nem biológiai, hanem társadalmi eredetű. Agyuk térfogata alig különbözik, érdeklődésük pedig csakis a hagyományos környezeti elvárások és szoktatás következében tér el.” A Metazin hozzáteszi, hogy ezt az elméletet sok kutató vitatja. Amiből csak az következik, hogy a gendertudomány is – mint a tudománynak annyi sok ága – prekoncepciókkal dolgozik, s a kutatások jelen szakaszában nincs végleges tudományos konszenzus a nemi identitás eredetét illetően. Az, hogy ezen a területen a tudomány milyen eredményre jut, pontosabban, hogy az eredményeket miként értelmezi, nagyban előzetes világnézeti beállítódás kérdése. Ezért lehet nálunk a gender-szak indításának ügye felfűtött viták tárgya.
Besenyő Pista bácsi kérdez
2018.08.11. - Székely AttilaAmerikai plasztikai sebészek ugyanis arról számolnak be, hogy egyre gyakrabban érkeznek hozzájuk olyan páciensek, akik azért szeretnének szépészeti beavatkozást, hogy jobban hasonlítsanak a különféle filterekkel módosított szelfijeikre – írja a CNBC.
Egyre többen mennek plasztikai sebészhez, hogy úgy nézzenek ki, mint a szelfiken – index.hu
Egy kis mellnagyobbítás ide, egy kis fenékimplantátum oda, ajakfeltöltés, ráncfelvarrás, zsírleszívás. Előre elnézést kérek, nekem a plasztikai sebészetről mindig szegény Lendvai Ildikó jut eszembe, aki hétről hétre, botox-kezelésről botox-kezelésre egyre fiatalabbnak nézett ki, talán néha még a személyit is elkérték tőle a közértben…
Női döntés /férfi híján?/
2018.08.10. - Kutasiné Molnár BoglárkaA brazil katolikus egyház több főpásztora felszólalt a Legfelsőbb Bíróság augusztus 3-án és és 6-án lezajlott meghallgatásán, hogy tiltakozzanak az abortusz legalizálása ellen. A Katolikus Egyház tanítására hivatkozva, mely az élet védelmére szólít fel, annak fogantatásától a természetes végéig, Ricardo Hoepers, Rio Grande püspöke, úgy nyilatkozott, a kérdés nem tartozik a Legfelsőbb Bíróság hatáskörébe. (...) Majd hangsúlyozta: a magzatra nem lehet úgy tekinteni, mint egy bármilyen testrészre. „Olyan, mintha egy epehólyagról beszélnénk, egy veséről vagy egy vakbélről, amit el kell távolítani, mert különben belehal a beteg. Rossz a fókusz” – mondta a főpásztor. Ricardo Hoepers elmondta, a középpontba a gyermek életét kellene helyezni. „Az élethez való jog a legalapvetőbb jog, ezért mindennél jobban kell védelmezni. Ez a jog az emberi létből fakad, nem az állam engedménye..."
Brazil főpásztorok szólaltak fel az abortusz legalizálása ellen - magyarkurir.hu
Nyári Mikulás
2018.08.09. - Riedling-Kovács SzilviaEgész Európában tombol a kánikula, de ez mit sem számít, mikor csak körülbelül 140 nap, és itt a karácsony!
Hiába a hőség, megnyílt az első karácsonyi vásár - nosalty.hu
Mondhatnám azt is, hogy: végre. Mert már számítottam arra, hogy előbb-utóbb megjelennek az első hírek arról, hogy melyik áruházban jelentek meg elsőként a csoki mikulások, szaloncukrok, karácsonyfadíszek. Lám-lám, nem is kellett olyan sokat várni. Már meg is van a nyertesünk. Ezúttal egy londoni áruház volt résen és mindenki más megelőzve, 145 nappal karácsony előtt, ünnepi termékekkel tömte tele a polcokat.
Új cél, a társadalom aktív formálása
2018.08.08. - Soós SzilárdAz új generáció már nemcsak azonos bánásmódot követel, hanem azt is, hogy a társadalom aktív alakítója, értékeinek formálója lehessen. A multikulti az ő szempontjukból tehát ma már nem arról szól, hogy az írt és íratlan szabályok betartásával úgy élhetnek, ahogy nekik tetszik, hanem arról, hogy a németségnek mint fogalomnak a tartalmára befolyással lehessenek. A bevándorlók első generációja ugyanis inkább hallgat és elviseli a sértéseket, hogy meg tudja vetni a lábát. Ezzel szemben minél jobban integrált valaki, annál mélyebben éli meg a vélt vagy valós rasszizmust, és annál többet akar, például eldönteni, mikor melyik identitása kerüljön előtérbe. Már nem hagyja, hogy megmondják neki, mit gondoljon, vagy tegyen – El-Mafaalani úgy véli, Özil ezért sem kérhetett bocsánatot az Erdogan-ügy miatt.
Ormánság – két keréken...
2018.08.07. - Németh TamásA Baranya megyében található Ormánság a Dráva árterületén található aprófalvas vidék, melynek elnevezése finnugor „ur” szóból eredeztethető, a vizes területekből kiemelkedő hátságokat jelöl.
Aprófalvas vidékként a falusi turizmus megannyi ágának vonzó tényezőit foglalja magába. Festett fakazettás templomai, múzeumai, kiterjedt erdősültsége, vizekben gazdag környezete együttesen vonzza a közelből, illetve távolabbról érkező turistákat, hiszen minden korosztály megtalálja a maga érdeklődési körének megfelelő elfoglaltságot. A tájegység legnagyobb lélekszámú települései a majdnem 3000 fős Sellye, illetve Vajszló.
A múlt keddi reposztunkban Augsburgba kalauzoltam a Kedves Olvasót, most az Ormánságba invitálnám... Európa közepe után jöjjön Magyarország (egyik) perifériája... Kényelmes buszos utazás helyett ezúttal embert próbáló kerékpártúra... Hiszem azonban, hogy lehangoló elhagyatottsága és szociológiai sivársága ellenére – ahogy a leggyakoribb értelmezés szerint nevében is benne van az orom-szavunk – ezen a tájon,vidéken is vannak kiemelkedő helyek, értékek, látnivalók, s lehetnek még olyan kezdeményezések, fejlesztések, amelyek széppé teszik a kilátást, hogy nem csak veretes múltja van Ormánságnak, hanem jövője is...!
Van-e szándék?
2018.08.07. - Iván GézaJelenleg pedig az ápolási díj reformjáért lobbizunk, hogy a súlyosan-halmozottan sérült gyermeküket 24 órában ápoló szülők méltó juttatást kapjanak.
Dr. Lőrincz Anna: It always seems impossible until it is done
(Mindig lehetetlennek tűnik, amíg meg nem valósul)
mandiner.hu, 2016. október 27.
Pár évvel ezelőtt az egyháznak volt egy ütős egyszázalékos plakátja. A hazai reformátusok társadalmi kötelezettségvállalását és a motivációt sikerült egy képbe belesűríteni. Egy asztalnál ültek azok a társadalmi csoportok, akik között végezzük a szolgálatunkat, ezért helyet kapott az asztalnál egy fogyatékkal élő testvérünk is. Az asztalon egy vekni kenyér és egy kehely volt – az úrvacsora külső, látható jegyei.
Komoly vitába keveredtem pár barátommal: Úr asztalánál lehet-e jól látható testi fogyatékkal született embert ábrázolni. Nem is értettem, mi lehet ezzel a gond, aztán elhangzott, hogy ha a kép egy gyülekezeti pikniket ábrázolna, akkor lenne hely mindenki számára, de az Úr asztalánál ez nem való. Szíven ütött ez a szöveg, és azóta is elkeseredem, amikor beugrik az az egymás feje felett való elbeszélés. Érvelhettem teológiai és a józan ész (bármit jelentsen is ez ma) alapján, barátaim úgy rágörcsöltek a tagadásukra, hogy nem tudtam meggyőzni őket: a plakát minden szempontból telitalálat.
A keresztyénség liberális kisajátítási kísérletéről
2018.08.05. - Köntös LászlóIgenis az autentikus kereszténység része a Vatikáni Múzeum, a kalotaszegi református templomok, az evangélikus brassói Fekete-templom, a régi és az új Szent Péter-bazilika, Salisbury, Cambridge, a Westminster, a washingtoni anglikán és a katolikus katedrális, a manhattani pápista Szent Patrik- és a harlemi anglikán Istenes Szent János-katedrális. Akárcsak a máramarosi görög katolikus fatemplomok és az Athosz-hegyi szerzetesek megközelíthetetlen végvárai. Autentikusan keresztény a debreceni Nagytemplom és Csempeszkopács Árpád-kori kis templomocskája is.
Szilvay Gergely: Kereszténység, ahogy a balosok elképzelik - Mandiner
Most, hogy a magyar kormányfő egyre karakteresebben áll ki a kereszténydemokrácia mellett, s a keresztyén kultúra védelme ebben a ciklusban külön hangsúlyt kapott, egyre hevesebb támadások hangzanak el a balliberális oldal részéről eme filozófia ellen. De különös módon nem a keresztyénség maga kerül a kritikák kereszttüzébe, hanem az, hogy akik itt a keresztyén kultúra védelméről papolnak, élükön Orbánnal, azok valójában nem is keresztyének. Ők csak álkeresztyének, s a keresztyénség számukra semmi más, csak ideologikus lepel hatalmi törekvéseik elrejtésére. Ami a különös, hogy a neomarxizmus, majd a neoliberalizmus az elmúlt bő fél évszázadban nem nagy hajlandóságot mutatott a keresztyénség értékeinek a hangsúlyozására, sőt ezzel szemben olyan történelemolvasatot kreált, amelyet rendre uralt a "bűnös keresztyénség" téma, most hirtelen, mégis, a keresztyénség értékeit kérik számon Orbánon és az általa képviselt világképen. Magyarán, ha a keresztyénséggel nem foglalkozik már a kutya sem, addig minden rendben, nem kell érte könnyeket hullatni, de ha váratlan módon a keresztyén kultúra védelme politikai hívószóvá válik, akkor a keresztyénség még ezen politika kérlelhetetlen kritikusai számára is érték. Íme, itt van TGM, a nagy megmondó, aki nem azzal jön, hogy a keresztyénség a múlt szemétdombjára való, hanem azzal, hogy Orbán nem keresztyén, s ő majd megmondja, mi az igazi keresztyénség. S aki netán egyetért a keresztyén kulturális emlékezet szükséges konzervatív korrekciójával, meg is kapja a magáét, mint mi, reformátusok. ( "A lokális etnikai egyházzá vált reformátusság az orbánizmus egyik legfőbb bástyája, ami e sorok írójának személyesen igen rosszul esik.") Érdekes küzdelem folyik itt napjainkban is a keresztyénség liberális kisajátításáért.
Aki a jó részt választotta
2018.08.04. - Székely AttilaAki igazat akar hallani életről, hitről, asszonysorsról, egyházról és világról a második világháborús Magyarországon, nem fogja tudni letenni ennek az okos, szókimondó, nem mindennapi asszonynak az életrajzát.
A nyár sok mindenre jó, lehet messzi vidékekre utazni, rég nem látott rokonokat felkeresni, kifesteni a lakást, ázni a Balatonban, nagyokat biciklizni, és persze: olvasni. Vágyott, ajándékba kapott, vagy éppen megvásárolt, mégis polcon porosodó könyveket végre kézbe fogni, majd kinyitni, leragadni a betűk fölött, részesévé válni a történetnek, a főhőssel együtt reménykedni, sírni, vagy éppen örülni. Valahogy úgy, mint ahogyan én is tettem egyik éjjel, amikor végigolvastam Zsindelyné Tüdős Klára életírását.
Akárhogyan?
2018.08.03. - Kutasiné Molnár BoglárkaElőször ismerte el az iszlám vallásjogot a bíróságok jogalkalmazói tevékenységében egy brit bíróság, amely egy válási ügyben hozott mérföldkőnek számító döntést csütörtöki brit sajtóbeszámolók szerint. Szakértők szerint az előző nap született ítélet megváltoztathatja a saría szerinti házasságok kezelését az Egyesült Királyságban. A londoni felsőbíróság úgy rendelkezett, hogy a nikah vallási szertartásra, amelyen annak idején a pakisztáni származású pár egybekelt, érvényes a brit családjog. Ez azt jelenti, hogy a feleség bíróság elé viheti a válás ügyét, és igényt tarthat a vagyonmegosztásra. Korábban erre nem lett volna lehetősége. Indoklásában a bíróság kimondta: a nő és üzletember férje házasságát el kell ismerni, mert a pár, amely 1998-ban kelt egybe Londonban a vallási ceremónián, férjként és feleségként élt, úgy is mutatták be egymást, ugyanúgy éltek, mint azok, akik polgári esküvőt is tartottak.
Először ismerte el az iszlám vallásjogot egy brit bíróság - mandiner.hu
Rebaba
2018.08.02. - Riedling-Kovács SzilviaTihanyi-Horváth Lilla lassan állandó résztvevője egy Budapesten rendszeresen megrendezett baba-mama vásárnak. Ő nem ruhákat, táskákat árul, hanem gyönyörű, újrahasznosított babákat, amik korábban túl erős bulisminkkel, tüllös, strasszos ruhával igyekeztek elrabolni a kislányok szívét. Az ő babái azonban nemcsak bájosak, hanem komoly üzenetet is közvetítenek. Erről mesélt nekünk.
„A szülők merjenek kilépni a futószalagon gyártott tucatbabák világából” – Interjú Tihanyi-Horváth Lillával, a Rebaba alkotójával - ridikul.hu
Amikor én még kislány voltam, a legemlékezetesebb babámat Robinak hívták. Műanyagból készült, nem volt haja sem. Én mindig nagyon kedvesnek láttam az arcát. Volt egy-két ruhája is, amit cserélgettem, néha adtam rá pelenkát, néha nem. Vigyáztam rá, gondoskodtam róla és szinte minden nap elvittem sétálni a babakocsiban. Büszkén toltam magam előtt és sokszor csatlakoztam olyan anyukákhoz, akik hús-vér gyermeküket tolták maguk előtt.
A másik meghatározó babát keresztapámtól kaptam. Ő egy komoly kislányhoz hasonlított. Ha magam elé állítottam és felemeltem a kezét, akkor egyúttal a lába is megemelkedett. Ezért volt ő egy járó baba, mert az egymás után következő kéz és lábemelés egy kicsit a sétához hasonlított. Nagyon kellett rá is vigyázni.
"Meg is kéne szoptatni már." *
2018.08.01. - Soós SzilárdMára már a legtöbb kismama tudja, hogy az anyatejes táplálás jóval több, mint etetés. De, hogy e természetesség soha többé ne legyen érzékeny téma, 1992-ben a WHO és az UNICEF bevezette a köztudatba az "Anyatejes táplálás világnapját", amelyet világszerte mindenütt augusztus 1-én tartanak. … Minden nőnek és férfinak éreznie kell az anyatejes táplálás súlyát. Fontos, hogy merjenek szembe menni az alakrombolásról szóló tévhitekkel, és elsősorban az anya-gyermek diád érdekeit védeni, a szülőkön egyre inkább eluralkodó énközpontú szemlélet helyet.
Anyatejes táplálás világnapja - Miért fontos a szoptatás? babaszoba.hu
Augsburgi időutazás
2018.07.31. - Németh TamásHa Augsburg nevét halljuk, nekünk elsősorban a kalandozó magyarok portyázásainak véget vető 955-ös augsburgi csata, vagy az 1555-ös vallásbéke, a "cuis regio, eius religio - Akié a föld, azé a vallás" elve jut eszünkbe. Persze e csendes kisvároshoz egyéb nevezetességek is köthetők, itt született például Brecht, vagy Rudolf Diesel, de Mozart családja is innen származik.
Egyik lelkész barátomnak köszönhetően a múlt héten részt vehettem egy bajorországi tanulmányi kiránduláson. Utunk során többek között megtekintettük Bajor Lajos nevezetes kastélyait (Neuschwanstein, Linderhof), Innsbruckot, Münchent, Mittenwaldot, utolsó nap pedig a Salzburg mellett található Markus Sittikus-féle kastélyt. Mégis legnagyobb hatással rám a reformáció egyik fellegvára, Augsburg volt, a maga igencsak dús történelmi levegőjével... Javaslom, hogy most egy rövid időutazás keretében szippantsunk jó nagyokat belőle, majd fújjuk is ki...!
- ‹ előző
- 36 / 159
- következő ›